ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX Research & Design: ანა ნავროზაშვილის ფინალური პროექტი

blog-detail-img

ჩემთვის სასიამოვნო პროცესია მომხარებელთან ურთიერთობა, მათ ქცევაზე დაკვირვება და ისეთი გადაწყვეტილებების მიღება რაც მომხარებლის გამოცდილებას გააუმჯობესებს.

მას შემდეგ, რაც ციფრულმა პროდუქტებმა ბევრი ყოველდღიური საქმე ჩაანაცვლა, გაჩნდა საჭიროება, რომ ეს პროდუქტები მაქსიმალურად მორგებული იყოს ადამიანების მოთხოვნებს და შესაძლებლობებს. პროდუქტებიდან მიღებული გამოცდილება (UX) ერთ-ერთი გადამწყვეტი ფაქტორია წარმატებისთვის. შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ამ სფეროში კომპეტენტური კადრის ყოლა.

ამ ბლოგში ანა ნავროზაშვილს გაგაცნობ, რომელმაც UX Research & Design-ის კურსი გაიარა ამ სფეროში მზარდი მოთხოვნის გამო და სურვილი ჰქონდა შეეძინა სპეციალიზებური უნარები, რისთვისაც კომუნიკაციის სკოლა აირჩია.

ანა ყოველთვის დაინტერესებული იყო ტექნოლოგიებით, ადამიანების მათთან ურთიერთობით და სურდა გაეგო რა გავლენა აქვს ახალ ტექნოლოგიებს ადამიანების ცხოვრებაზე.

მისთვის მნიშვნელოვანია მომხმარებელთან ურთიერთობა და ისეთი გადაწყვეტილებების მიღება, რაც მომხმარებლის გამოცდილებას გააუმჯობესებს, ამიტომაც გადაწყვიტა UX Research & Design-ის კურსის გავლა.

რაც შეეხება თავად კურსს, ანას თქმით, მან მოლოდინებს სრულიად გადააჭარბა, რადგან აქ შეისწავლა ისეთი საჭირო მიდგომები და უნარები, როგორიცაა მომხმარებლის საჭიროებების გაგება, გამოყენებადობის ტესტირება, ინტერფეისის დიზაინი და ა.შ. რომლებიც რეალურ სამყაროში ეფექტურად გამოიყენება.  

UX დიზაინისა და კვლევის კურსმა გადააჭარბა ჩემს მოლოდინს. ყველაზე ღირებული ნაწილი იყო მომხმარებლის კვლევის მეთოდოლოგიების სწავლა და მათი გამოყენება რეალურ სამყაროში.

გაეცანი კურსის დეტლებს

22 ლექცია / 66 საათი / 11 კვირა

ანასთვის მთავარი გამოწვევა იყო მომხმარებლის კვლევებიდან შეგროვებული ინფორმაციის მიღება და მისი დიზაინის იდეებად გადაქცევა,რომელიც მოიცავდა მონაცემთა ანალიზისა და მნიშვნელოვანი შაბლონების მოძიებას, რაც წარმართავდა დიზაინის პროცესს. ეს გამოწვევა მოითხოვდა კრიტიკულ აზროვნებას და კრეატიულობას, რათა მიღებული დიზაინით დაკმაყოფილებულიყო მომხმარებელთა საჭიროებები. 

მსურს მომავალში გამოვიყენო კურსის განმავლობაში მიღებული ცოდნა და უნარები. და მჯერა, რომ წინ დიდი შესაძლებლობები მელის. მოუთმენლად ველი პრაქტიკული გამოცდილების მიღებას და ჩემი უნარების დახვეწას რეალურ სამყაროში არსებულ პროექტებზე მუშაობისას. ჩემი კარიერის შემდგომი წინსვლისთვის ვფიქრობ რომ უწყვეტი სწავლა და თვითგანვითარება აუცილებელია პროფესიული ზრდისთვის. ერთგულებით, შრომისმოყვარეობითა, მჯერა, რომ ამ სფეროში ზრდისა და წარმატების უამრავი შესაძლებლობა არსებობს.

UX Research & Design: ფინალური პროექტი

ანას ფინალური პროექტი მოიცავდა ჯანსაღი საკვების მიტანის აკლიკაციას. მთავარი დავალება იყო ისეთი პლატფორმის შექმნა, რომელიც დააკმაყოფილებდა მომხარებლის საჭიროებებს. მუშაობის პირველი ეტაპი იყო მომხმარებელთა კვლევის ჩატარება, რათა დადგენილიყო სამიზნე აუდიტორიის პრეფერენციები, დიეტური საჭიროებები და ჯანსაღი საკვების მიწოდებასთან დაკავშირებული ტკივილის წერტილები.  ინფორმაციის შეგროვების შემდეგ, კი ყურადღება გავამახვილდა ვებსაიტის ინტერფეისის დიზაინზე. პროექტზე მუშაობის პარალელურად, ანა ფიდბექებს იღებდა ლექტორებისგან, რომლებიც მუდამ ჩართულები იყვნენ სასწავლო პროცესში.

პროექტის საბოლოო შედეგით საკმაოდ კმაყოფილი ვარ. ჩემ მიერ შექმნილი ვებსაიტის ინტერფეისის დიზაინი ეფექტურად წარმოადგენს ჯანსაღი საკვების მიწოდების აპლიკაციას, რაც ხაზს უსვამს კურსისგანმავლობაში შეძენილ ცოდნასა და უნარებს.

მათ, კი ვინც დაინტერესებულია ამ სფეროთი, ანა ურჩევს რომ დარჩეს ცნობისმოყვარე, ივარჯიშოს თანაგრძნობით, შექმნას სამუშაო პორტფოლიო, ითანამშრომლოს UX საზოგადოებასთან და დარწმუნდეს, რომ რეგულარულად ივარჯიშებს, რათა გამოიმუშავონ ისეთი უნარები როგორიცაა: თვითდასწავლის,სოციალური უნარები. ასევე ურჩევს UX დიზაინის პლატფორმებს, როგორიცაა: Figma, Adobe XD და Sketch. მასთან ერთად ურჩევს სტივ კრუგის წიგნს Don’t Make Me Think რომელიც ფოკუსირებულია ინტუიციური და მოსახერხებელი დიზაინის პრინციპებზე და UX Podcast სადაც მოცემულია დისკუსიები UX პროფესიონალებთან,სხვადასხვა თემებზე, რომლებიც დაკავშირებულია მომხმარებლის გამოცდილების დიზაინთან, გამოყენებადობასთან და ციფრული პროდუქტის განვითარებასთან.

ყოველთვის განაგრძონ სწავლა და თუ თვლიან, რომ თვითონ ვერ ისწავლიან და ეძებენ კურსებს, მენტორს ან ვინმეს, ვინც გაუადვილებს საქმეს ვურჩევ რომ კურსი ქომსქულში გაიარონ.

 
 

მე კი გეტყვი, რომ ქომსქულში UX Research & Design-ის მომდევნო მიღებაზე რეგისტრაცია უკვე დაწყებულია.  ასე რომ, თუ მზად ხარ ახალი ნაბიჯების გადასადგმელად, ქომსქული ის ადგილია, სადაც ყოველთვის დაგეხმარებიან. შემოგვიერთდი!

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება