ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

5 მიზეზი რატომ უნდა გახდე UX დიზაინერი

blog-detail-img

ინტერესი, ალბათ, ბევრი სფეროს მიმართ გაგჩენია, მაგრამ მხოლოდ ინტერესი ვერ აღმოჩენილა საკმარისი, რომ ეს სფერო შენს პროფესიად გექცია. ბლოგში სწორედ იმ 5 მიზეზს გაგაცნობთ, რომლებმაც UX დიზაინერობა, შესაძლოა, შენთვის სასურველ პროფესიად დაგანახოს.

1. მოთხოვნადია

დავიწყოთ იმით, რომ Linkedin-ის  რეკომენდაციით UX დიზაინი იმ 20 TOP უნარს შორისაა, რომლის სწავლაც პრიორიტეტულია, ამის მიზეზი კი UX დიზაინერებზე მოთხოვნის მნიშვნელოვანი ზრდაა. ეს ტრენდი კიდევ უფრო მყარი შეიძლება გახდეს, რადგან UX Google-ის საძიებო სისტემის ranking ფაქტორებს შორის არის. ეს ნიშნავს, რომ რაც უფრო უკეთესია საიტის UX დიზაინი, Google მას მით უფრო წინ დააყენებს ძიების შედეგებში. შედეგად, კონკურენტულობის შესანარჩუნებლად ბიზნესებს კიდევ უფრო მეტი ყურადღების მიქცევა შეიძლება დასჭირდეთ კარგ UX დიზაინზე. 

  1. მაღალანაზღაურებადია

     

ის, რაც ასეთი მოთხოვნადი და მნიშვნელოვანია, დღევანდელ ბაზარზე სათანადოდ ანაზღაურებადიც არის: საქართველოში UX დიზაინერის საშუალო ყოველთვიური ხელფასი 2600 ლარია. ესეც არ იყოს, ეს ისეთი პროფესიაა, რომელიც დისტანციურად მუშაობის საშუალებასაც გაძლევს. ამდენად, არა მხოლოდ საქართველოს, არამედ საერთაშორისო პროექტებიც შეგიძლია აიღო ისეთი ფრილანს პლატფორმების საშუალებით, როგორიც Upwork, Toptal, Freelancer და სხვაა. Upwork-ზე კი UX დიზაინერის საშუალო საათობრივი ანაზღაურება 25$-75$ შუალედშია.

 

 
  1. პერსპექტიულია 

პანდემიამ სხვადასხვა სფეროს გაციფრულების პროცესი ძალიან დააჩქარა. InVision-ის კვლევა სწორედ ამას ადასტურებს: კვლევის რესპონდენტებისგან, კომპანიების მენეჯერებისგან, ირკვევა, რომ მათმა 70%-მა გასული 2020 წლის განმავლობაში ციფრული პროდუქტების დიზაინზე მომუშავე გუნდები გაზარდა. ამდენად, არაპროგნოზირებად სამყაროში UX დიზაინი, პროგნოზირებადად სტაბილურ პროფესიად გვევლინება.

 

  1. გაძლევს მრავალმხრივი განვითარების საშუალებას

     

კვლევის ჩატარება, შედეგების ანალიზი, პროტოტიპის შექმნა თუ გატესტვა, არ არის ისეთი უნარები, რომლებიც მხოლოდ UX დიზაინერისთვისაა გამოსადეგი. UX დიზაინერობის ერთ-ერთი პლუსი სწორედ ისაა, რომ დამატებითი პროფესიებისკენაც გიხსნის გზას, იქნება ეს დეველოპმენტი თუ ფროდაქთ მენეჯმენტი, შესამაბისად მრავალ მხრივ შეგიძლია განვითარდე და ახალ პროფესიებსაც დაეუფლო.
 
  1. ხელმისაწვდომია

ზემოთ მოყვანილი ფაქტებიდან შენთვის, ალბათ, უკვე აშკარაა, რამდენად პოპულარულია დღეს UX დიზაინის სფერო. იქ კი, სადაც ამხელა ინტერესი და მოთხოვნაა ინფორმაციაზე, უამრავი რესურსი და სასწავლო მასალა ჩნდება თვითგანვითარებისთვის. მრავალი რესურსი კი ხელს გიწყობს მეტი ცოდნა/გამოცდილება დააგროვო, რაც მუშაობას უფრო საინტერესოსა და გამოწვევებით სავსეს ხდის.

თუმცა, ინტერნეტ რესურსებიდან სწავლა შეიძლება რთული აღმოჩნდეს – უამრავი მასალა, შესაბამისად მეტი დახარჯული დრო და ენერგია, მათ შორის კომპეტენტური ადამიანებისგან მიღებული რჩევების ნაკლებობა შეიძლება ნაკლები მოტივაციის მიზეზი გახდეს.

UX Research & Design-ის კურსის ფარგლებში, რომელიც 24 სამსაათიან ლექციას მოიცავს, ლექტორები თავიან გამოცდილებას თეორიულ მასალასთან ერთად პრაქტიკული დავალებებით გაგიზიარებენ. პროგრამის განმავლობაში კი მთელ UX პროცესს გადიხარ:

კარიერულ წინსვლაში კი Commschool-ის Alumni Club-ის წევრობა დაგეხმარება, რაც ჩვენი პარტნიორი კომპანიების ექსკლუზიურ ვაკანსიებსა და სტაჟირების შესაძლებლობებზე წვდომას გულისხმობს. პარტნიორი კომპანიები კი  Adjarabet, Space, Adjara Sport, GPI Holding-ისა და ლიბერთი ბანკი არიან. იმისთვის, რომ კურსამთავრებულთა კლუბის შემოთავაზებებით ისარგებლო, მხოლოდ ნებისმიერი პროგრამის, მათ შორის UX Research & Design-ის წარმატებით დასრულება გჭირდება.

ასე რომ, თუ UX დიზაინი გაინტერესებს, მისი სრული პროცესი გინდა გაიარო და თან კარიერული განვითარების შესაძლებლობები მიიღო, შემოგვიერთდი.


ავტორი: ანანო ფეიქრიშვილი

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება