რა არის და რატომ გახდა პოპულარული Scrum?

blog-detail-img

თუ ციფრული პროდუქტის, ინჟინერიის ან Software დეველოპმენტის მიმართულებით მუშაობ, სავარაუდოდ, გსმენია Scrum-ის შესახებაც. ეს არის პროექტის მართვის მეთოდი, რომელიც უზრუნველყოფს პროცესის მოქნილობას და კომპლექსური პრობლემების გადაჭრას.

იმ შემთხვევაშიც, თუ IT სფეროში არ მუშაობ, Scrum მეთოდი შენთვისაც ხელსაყრელი იქნება. ამიტომ გაეცანი ამ ბლოგს, სადაც დეტალურად მოგიყვები ამ მეთოდოოგიისა და იმ მიზეზების შესახებ, რის გამოც კომპანიების უმეტესობა სამუშაო პროცესში მას აქტიურად იყენებს.

Scrum წარმოადგენს Agile პროექტების მართვის ყველაზე პოპულარულ ჩარჩოს, რომელიც გუნდის წევრებს ეხმარება თანამშრომლობითი გარემოს შექმნაში, პროდუქტის მუდმივ განვითარებასა და გაუმჯობესებაში. ამის მიღწევა დიდი პროექტის მცირე ნაწილებად დაშლის გზით არის შესაძლებელი. ამ პრინციპის დახმარებით გუნდის წევრებს საშუალება ეძლევათ, სწრაფად და განმეორებითი იტერაციების ფარგლებში იმუშაონ პროექტზე. Scrum იძლება მოქნილობის შესაძლებლობასაც – პროექტის მოთხოვნების ცვლილებების შემთხვევაში მარტივი ადაპტაცია.

როგორ მუშაობს Scrum?

ამ მეთოდოლოგიის გამოყენებისას პროექტი იყოფა ე. წ. სპრინტებად. სპრინტი არის პროდუქტიულობის მოკლე სამუშაო ციკლი, რომელიც საშუალოდ 1-დან 4 კვირამდე გრძელდება. თითოეული სპრინტის მიზანია, რომ პროექტის კონკრეტული ეტაპი დასრულდეს და დაინტერესებულ მხარეებს ან საბოლოო მომხმარებელს გადაეცეს წინასწარ განსაზღვრული შედეგი. ეს შედეგი შეიძლება იყოს ახალი ფუნქციონალი, გაუმჯობესებული პროდუქტი ან ახალი სერვისი, რომელიც მომხმარებლის საჭიროებებს შეესაბამება.

Scrum პროცესის ძირითადი ეტაპები:

  1. დაგეგმვა – გუნდი განსაზღვრავს, რა უნდა შესრულდეს შემდეგი სპრინტის განმავლობაში. ამ პროცესში გუნდი ყურადღებას პრიორიტეტულ ამოცანებს ანიჭებს და ადგენს დეტალურ გეგმას. ეს საშუალებას აძლევს ყველა მონაწილეს, რომ ჰქონდეს მკაფიო წარმოდგენა სამომავლო დავალებებზე;

  2. განხორციელება – გუნდი ყოველდღიურად მუშაობს დავალებების შესრულებაზე და ადაპტირდება გამოწვევებზე. ამ ეტაპზე, წევრები ახორციელებენ დაგეგმილ ამოცანებს, აგროვებენ უკუკავშირს და საჭიროების შემთხვევაში, შეაქვთ შესწორებები. ყოველდღიური Stand-up შეხვედრები უზრუნველყოფს გუნდის ეფექტიან კოორდინაციას, თანამშრომლობასა და ინფორმირებულობას;

  3. პროდუქტის მიწოდება – ყოველი სპრინტის ბოლოს გუნდმა უნდა წარადგინოს დასრულებული პროდუქტის ნაწილი. ეს შესაძლოა იყოს ახალი ფუნქციონალი, გაუმჯობესებული მოდული ან სხვა ღირებული ელემენტი, რომელიც საბოლოო მომხმარებლისთვის სასარგებლოა და მის საჭიროებებს არის მორგებული. მიწოდების შემდეგ გუნდი იღებს უკუკავშირს, რაც ეხმარება მათ პროდუქტის მუდმივ გაუმჯობესებაში.

  4. უკუკავშირი და გაუმჯობესება – სპრინტის მიმოხილვისა შედეგად გუნდი აუმჯობესებს პროცესებს და ემზადება შემდეგი ეტაპისთვის. ეს ეტაპი კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, რადგან გუნდი აფასებს საკუთარ მუშაობას, გამოავლენს სუსტ და ძლიერ მხარეებს და მათი ეძებს გაუმჯობესების გზებს შემდეგი სპრინტისთვის.

რა განაპირობებს Scrum-ის პოპულარობას?

Agile მეთოდოლოგიით მომუშავე კომპანიების უმეტესობა Scrum-ის მეთოდზე აკეთებს არჩევანს. ეს მეთოდი განსაკუთრებით პოპულარულია IT და software დეველოპმენტის სფეროში. თუმცა მას აქტიურად იყენებენ სხვა არაერთდ ინდუსტრიაში, იქნება ეს ფინანსური ინსტიტუტები, მონაცემთა ანალიტიკა, ფარმაცია, ტელეკომუნიკაციები, განათლება, სატრანსპორტო თუ სამთავრობო დაწესებულებები.

ამ მეთოდს მიმართავენ ცნობილი დიდი კომპანიებიც: Google, Facebook, Apple, Yahoo, Netflix, Spotify, Amazon, Adobe და სხვა. აღნიშნულ სტატისტიკას კი რამდენიმე მნიშვნელოვანი ფაქტორი განაპირობებს, რომლებიც Scrum-ს სხვა Agile მეთოდებისგან გამოარჩევს:

  1. მოქნილობა და ადაპტაცია – ამ მეთოდის გამოყენებისას გუნდისთვის მარტივია ცვლილებებზე სწრაფი რეაგირება. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ინფორმაციული ტექნოლოგიების სფეროში, სადაც მოთხოვნები ხშირად იცვლება. მოქნილი სტრუქტურა ხელს უწყობს ახალ პირობებთან სწრაფად ადაპტაციასა და მიმდინარე გამოწვევების ეფექტურ მართვას;

  2. ეფექტური კომუნიკაცია – Scrum-ს აქვს მკაფიო სტრუქტურა, რომელიც ხელს უწყობს გუნდის წევრებს შორის მუდმივ და ღია კომუნიკაციას. ყოველდღიური Stand-up შეხვედრები და რეგულარული უკუკავშირი უზრუნველყოფს გუნდის სინქრონიზაციას და კოორდინაციას. ეს კი ამცირებს გაუგებრობებს და აჩქარებს პრობლემების გადაჭრის პროცესს;

  3. ფოკუსი მომხმარებლის საჭიროებებზე – Scrum გუნდი რეგულარულად იღებს მომხმარებლის უკუკავშირს, რაც ზრდის საბოლოო პროდუქტის ხარისხსა და რელევანტურობას. მომხმარებელთან მუდმივი კომუნიკაცია და პრიორიტეტების დროული გადახედვა უზრუნველყოფს, რომ საბოლოო პროდუქტი სრულად პასუხობდეს მის მოთხოვნებსა და ბიზნეს საჭროებებს.

  4. პროდუქტიულობის ზრდა – ამ მეთოდის სტრუქტურა ხელს უწყობს გუნდების ორგანიზებულობასა და უფრო ეფექტურად მუშაობას, რაც საბოლოოდ ამცირებს პროექტის დასრულების ვადებს და ზრდის პროდუქტიულობას. ხოლო დროის მართვის მკაფიო პრინციპები და პრიორიტეტების სწორად განსაზღვრა უზრუნველყოფს სამუშაო პროცესების ოპტიმიზაციას;

  5. გამჭვირვალობა და ანგარიშვალდებულება – Scrum-ის პროცესები გამჭვირვალეა გუნდის ყველა წევრისთვის, რაც ხელს უწყობს ინდივიდუალურ და გუნდურ პასუხისმგებლობას. თითოეული გუნდის წევრმა ზუსტად იცის საკუთარი როლი და პასუხისმგებლობა, რაც ამცირებს გაურკვევლობას და ზრდის შესრულების ხარისხს;

  6. ინოვაციის ხელშეწყობა – Scrum ქმნის გარემოს, სადაც გუნდები უფრო თავისუფლად მოქმედებენ და ატარებენ ერთგვარ ექსპერიმენტებს, რაც ზრდის ინოვაციური იდეების განვითარების შესაძლებლობებს. მუდმივი გაუმჯობესებისა და ახალ მიდგომებზე ორიენტაციის გამო, ეს მეთოდი განსაკუთრებით პოპულარულია ისეთ სფეროებში, სადაც კონკურენტუნარიანობა და კრეატიულობა უმნიშვნელოვანესია.

როგორც ხედავ, Scrum საკმაოდ მოქნილი და ეფექტიანი მეთოდია პროექტების მართვის მიმართულებით. აქვე კარგ ამბავსაც გეტყვი – მისი შესწავლა უკვე Commschool-შიც შეგიძლია. კურსზე მიიღებ ყველა საჭირო ცოდნასა და პრაქტიკულ გამოცდილებას, რაც დაგეხმარება, რეალური პროექტების ეფექტურად მართვასა და ოფიციალური სასერტიფიკატო გამოცდების ჩაბარებაშიც კი. 

ამიტომ თუ პროექტების მენეჯმენტის მიმართულებით გსურს კარიერის გაგრძელება, ეს კურსი დაგაინტერესებს. მეტი დეტალებისთვის კი შეგიძლია პროგრამის სილაბუსი იხილო.

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1350₾
ტექ. ტალანტებზე მოთხოვნა ასეთი მაღალი არასდროს ყოფილა, რაც თავისმხრივ ართულებს კომპანიების მიერ საუკეთესო ადამიანური რესურსების მოძიებას და მოზიდვას.  ამგვარ კონკურენტულ გარემოში, რეკრუტერებს სჭირდებათ არამარტო ტექ. ინდუსტრიის სიღრმისეული აღქმა, არამედ პრაქტიკული ექსპერტიზა, თუ როგორ იპოვონ, დააონბორდინგონ (Onboarding) და შეინარჩუნონ A+ ტექ პროფესიონალები. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული სამუშაოებით და შედგენილია მიმდინარე ტრენდების, პლატფორმების, კვალიფიკაციების დეტალურად აღსაქმელად - ეს არის ტექნოლოგიურ სივრცეში ადამიანური რესურსების რეკრუტინგის მინი MBA. შესაბამისად, კურსის განმავლობაში სტუდენტები შეისწავლიან [Tech] რეკრუტინგის 360 გრადუსიან, სრულ პროცესს.
14 ლექცია
42 საათი
დამწყები
1100₾
ხელოვნური ინტელექტი თანამედროვე მენეჯერის განუყოფელი ნაწილი გახდა. შესაბამისად, რაც უფრო მეტად გვესმის რა ენაზე და როგორ ვესაუბროთ ხელოვნურ ინტელექტს მით უფრო მარტივია მისი ყოველდღიურობაში ინტეგრირება. რაც მთავარია, ხელოვნური ინტელექტის საშუალებით შესაძლებელია დროის ეფექტურად გამოყენება და რუტინული საქმეების თავიდან არიდება. ლექციების განმავლობაში დეტალურად შევისწავლით ისეთი პოპულარული AI სისტემების გამოყენებას, როგორიცაა ChatGPT, Claude.ai, და Gemini. პრაქტიკულ დავალებასა და ფინალურ ნაშრომზე მუშაობა კი დაგვეხმარება სიღრმისეული ცოდნა მივიღოთ AI ხელსაწყოების გამოყენებასა და მათ საკუთარ  ნებაზე “მოთვინიერებაში”.
8 ლექცია
16 საათი
დამწყები
1500₾
ციფრული პროდუქტების შექმნაში IT ბიზნეს ანალიტიკოსის როლი ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესია. ბიზნეს ანალიტიკოსი განსაზღვრავს და აღწერს ბიზნეს მოთხოვნებს – როგორ უნდა იფუნქციონიროს სისტემამ ან/და პროდუქტმა. ის აანალიზებს პროდუქტის დღევანდელ მდგომარეობას, განსაზღვრავს მის მომავალ განვითარებას, თითოეულ ბიზნეს მოთხოვნას თარგმნის ტექნიკური გუნდისთვის და აკონტროლებს მათ სრულ შესრულებამდე.  კურსის განმავლობაში თქვენ გაეცნობით ბიზნეს ანალიტიკოსის (BA) როლსა და პასუხისმგებლობებს – ეფექტურ კომუნიკაციას ყველა ბიზნეს სფეროს და პროექტის კრიტიკულ მოთამაშეს შორის. პრაქტიკული სავარჯიშოების საშუალებით თქვენ ისწავლით სამუშაოს ფარგლების განსაზღვრას და დაეუფლეთ მოთხოვნების შეგროვების განსხვავებულ ტექნიკებსა და მიდგომებს, რომელიც იმუშავებს სხვადასხვა პროექტისა და აუდიტორიისთვის. განსაზღვრავთ კლიენტების, დაინტერესებული მხარეებისა და IT დეპარტამენტის უნიკალურ საჭიროებებს, მოთხოვნების შექმნის, დოკუმენტირების, კომუნიკაციისა და მართვის თითოეულ ეტაპზე.
14 ლექცია
42 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება