ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

რა განსხვავებაა UX დიზაინსა და UI დიზაინს შორის?

blog-detail-img

თუ ციფრული პროდუქტების განვითარებით ხარ დაინტერესებული, ან უბრალოდ დიზაინის სფერო გიზიდავს, ალბათ ერთხელ მაინც გსმენია ფრაზა ‘UX/UI დიზაინი’. შესაძლოა ამ ორს შორის განსხვავებაც დაგიგულვას, მაგრამ იმდენად ყოფილან ერთმანეთთან კავშირში, რომ განსხვავება ვერ გაგირჩევია.  ამ ბლოგში კი მინდა სწორედ ამ ორი პროფესიის შესახებ გიამბო, მაგალითისთვის კი Commschool-ის საიტი განვიხილოთ.

თუმცა ვიდრე კონკრეტულ მაგალითზე გადავიდოდე, ვფიქრობ, მნიშვნელოვანია UX და UI-ის მნიშვნელობა განვმარტოთ:

● UX Design – User Experience Design 

● UI Design – User Interface Design 

მაგალითად, იმისათვის რომ Commschool-ის საიტზე როტაცია მაქსიმალურად კომფორტული და სასიამოვნო ყოფილიყო UX დიზაინერმა გამოიკვლია და შეისწავლა მომხმარებლის გამოცდილება, მაგალითად განსაზღვრა საიტისთვის საჭირო გვერდებისა და ღილაკების განლაგება. UI დიზაინერმა კი იზრუნა ინტერაქციის დიზაინზე და საიტის ესთეტიურ მხარეზე, მაგალითად ღილაკების ფერებსა და ფორმაზე.

უფრო ვრცლად რომ ჩავშალოთ, UX დიზაინერის მოვალეობიდან გამომდინარე, მისი პროფესია ფსიქოლოგისა და სოციოლოგის როლშიც კი შეიძლება დაინახო, რადგან როგორც ზემოთ გითხარი, ის შენი, როგორც მომხმარებლის ქცევის ფსიქოლოგიის გაგებას ცდილობს, რათა გაიგოს შენში რა განცდას გამოიწვევს და როგორ იმუშავებს საიტის შემადგენელი ნაწილები, მაგალითად ეს ღილაკი 

UI დიზაინერი კი ამ ღილაკის ესთეტიურ მხარეზე იზრუნებდა, რათა ამ ღილაკზე დაკლიკების სურვილი უფრო მეტად გაგჩენოდა, მაგალითად 

ამ ორი პროფესიის განსხვავებულობა ბუნებრივია, განსხვავებული უნარების ცოდნასაც მოითხოვს, მაგალითად UX დიზაინერს უნდა შეეძლოს:

● ციფრული პროდუქტის შექმნა დიზაინერული აზროვნების მეთოდოლოგიით

● Მომხმარებლის კვლევის დამოუკიდებლად ჩატარება & ანალიზი

● კვლევიდან მიღებული ინსაითების გათვალისწინებით პროდუქტის კონცეფციისა და დიზაინის შემუშავება/ გაუმჯობესება

● პროტოტიპის შექმნა, Პროტოტიპის გამოყენებადობის ტესტირება და გაზომვა

● ციფრული პროდუქტის გუნდთან მუშაობა

ხოლო UI დიზაინერს უნდა შეეძლოს:

● ციფრული პროდუქტის სპეციფიკის, ვიზუალური სტრატეგიისა და კონცეფციის განსაზღვრა

● კომპლექსური დიზაინ პროცესის მენეჯმენტი

● დიზაინის ვიზუალური მახასიათებლების შემუშავება

● სხვადასხვა გრაფიკულ მოწყობილობაზე მორგებული დიზაინ სისტემის შემუშავება

● ფუნქციური დიზაინის პრინციპების ინტერფეისში დანერგვა და გათვალისწინება

● პროტოტაიპინგი, პროდუქტის ტესტინგი, Feedback-ის ანალიზი, იმპლემენტაცია და შეფასება

ესეც ასე, იმედი მაქვს სრულად ამოვწურე შენთვის არსებული კითხვის ნიშნები ამ სფეროსთან დაკავშირებით.

აქვე გეტყვი, რომ თუ დიზაინის სფეროთი, კონკრეტულად კი UX/UI დიზაინით ხარ დაინტერესებული, Commschool-ში ორივე კურსის გავლა შეგიძლია, ხოლო იმისთვის რომ დამატებითი დეტალური ინფორმაცია გაიგო კურსის სპეციფიკის შესახებ, გირჩევ გადადგა პირველი ნაბიჯი და ჩაეწერო უფასო კონსულტაციაზე 

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება