ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX Research & Design: პროფესია, უნარები, კარიერული გზა

blog-detail-img

იცოდი, რომ ვებ-გვერდსა და აპლიკაციაზე მუშაობენ ისეთი ადამიანებიც, რომლებიც არ არიან მათ ტექნიკურად და ვიზუალურად გამართვაზე პასუხისმგებელი? მეტსაც გეტყვი, UX Design არის მიმართულება, რომელიც აპლიკაციის/ვებ-გვერდის შინაარსობრივ დაგეგმვაზეა ორიენტირებული. ის ქმნის ჩონჩხს, რომელსაც UI (User Interface) დიზაინერი ხორცს ასხამს და ვიზუალურ მხარეს სძენს.

ვინ არის UX დიზაინერი?

UX (User Experience) Designer ფაქტობრივად, გვევლინება ფსიქოლოგისა და სოციოლოგის როლში, სწავლობს შენს გამოცდილებას და ამის მიხედვით კვალავს გზას, როგორ იყოს აპლიკაცია უფრო მარტივად გამოსაყენებელი, ესთეტიურად სასიამოვნო და ინტერაქციული. მაგალითად, სად განლაგდეს ღილაკები, რა რაოდენობით იყოს ინფორმაცია ციფრულ პროდუქტში, რა შესაძლებლობები უნდა შემოგთავაზოს აპლიკაციამ/ვებგვერდმა და ა.შ. 

უნარები

ყველა პროფესიას აქვს სპეციფიკური უნარები, რომლებსაც ამ მიმართულებით დასაქმებული ადამიანი უნდა ფლობდეს. ამიტომ გაგაცნობ UX Designer-ისთვის აუცილებელ Soft, Hard და Transferable ‘სქილებს’.

SOFT SKILLS:

  • ემპათია
  • კომუნიკაცია
  • კოლაბორაცია
  • ცნობისმოყვარეობა
  • კრიტიკული აზროვნება 

HARD SKILLS:

  • მომხმარებლების კვლევა და მიღებული ინფორმაციის ანალიზი
  • კომპლექსური ინფრომაციის გაგება და გააზრება
  • ციფრული პროდუქტის გამოყენებადობის ტესტირება
  • Wireframing (ვებ-გვერდის განლაგება, რომელზეც ჩანს, ინტერფეისის რა ელემენტები იარსებებს ციფრულ პროდუქტზე) და პროტოტიპირება

TRANSFERABLE SKILLS:

  • კვლევა
  • პროექტების მენეჯმენტი 
  • საქმიანი გამჭრიახობა
  • მომხმარებელთან ურთიერთობა

კარიერული განვითარება

რატომ არის UX Design მნიშვნელოვანი? პირველ რიგში, გეტყვი, რომ ეს სფერო არის საშუალება, რომლითაც ბიზნესს შეუძლია მომხმარებლის მოთხოვნილება დააკმაყოფილოს. განურჩევლად იმისა, თუ რა პროდუქტს ქმნის მწარმოებელი, მომხმარებლების მხარდაჭერა მაინც სჭირდება. ამიტომაც დღითი დღე უფრო პოპულარული ხდება UX Design ციფრული რევოლუციის პირობებში.

შენი ინტერესი რომ გავზარდო UX Design-ის მიმართ, ცნობილი კომპანიების UX Designer-ების წლიურ ანაზღაურებაზეც მოგიყვები. მაგალითად, Meta-ში 168 000-263 000$-ის ფარგლებში მერყეობს, Google-ში – 162 000-264 000$-ის, Apple-ში – 149 000 – 234 000$-ის, Amazon-ში კი – 145 000-232 000$-ის. 

საკმაოდ საინტერესო და მრავალფეროვანია UX დიზაინი, არა? გარდა კარგი ანაზღაურებისა, ეს სფერო  გაძლევს საშუალებას, ადამიანების ყოველდღიურობა გააუმჯობესო და ციფრულ სამყაროში მათ სუპერ გმირებად მოევლინო . ასევე, ბევრი პროფესიონალის კარიერული სტარტი UX დიზაინი სულაც არ ყოფილა. ამიტომ, თუ დიდი ხანია ფიქრობ პროფესიის შეცვლაზე და ვერ გადაგიწყვეტია რა გაინტერესებს, UX დიზაინი კარგი შესაძლებლობაა ძალების მოსინჯვისა და საკუთარი თავის პოვნისთვის.

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება