ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

Google Third-Party Cookies გამოყენებას წყვეტს - რა იქნება მარკეტერების მთავარი იარაღი?

blog-detail-img

ციფრულ სამყაროში ცვლილებები არამხოლოდ გარდაუვალი, არამედ აუცილებელიცაა. სწორედ ამ ცვლილებებთან კომპანიების დროული ადაპტაცია აჩვენებს, თუ რამდენად დარჩება ბრენდი ბაზარზე და შეძლებს ცვლილებებისთვის ფეხის აწყობას.

Google-მა დააანონსა, რომ ნელ-ნელა საბოლოოდ შეწყვეტს third-party cookies-ს გამოყენებას- cookies მცირე ზომის ფაილებია, რომლებიც ვებ-საიტზე მესამე პირმა განათავსა. იგი არ არის საიტის მფლობელი, აგროვებს მომხმარებელთა შესახებ ინფორმაციას, შემდეგ კი მარკეტინგული მიზნებისთვის იყენებს. Cookies გაუქმებამ გამოიწვია ის, რომ  მარკეტერები დაკარგავენ წვდომას მნიშვნელოვან ინფორმაციაზე სამიზნე აუდიტორიის შესახებ და მოუწევთ მეტი ყურადღება გაამახვილოთ მომხმარებლებისთვის მიწოდებულ კონტენტზე.

მარკეტერები უკვე ცდილობენ ახალი ინსტრუმენტები გამოიყენონ იმისთვის, რომ მომხმარებლისგან მეტი ყურადღება მიიქციონ. ისინი აღნიშნავენ, რომ კომპანიები მარტივი და კონკრეტული იყვნენ თავიანთი მიზნის განსაზღვრისას, და ასევე, საჭიროა შეიმუშავონ გრძელვადიანი მარკეტინგული გეგმა, რითაც შეძლებენ  არსებული კონტენტის მაქსიმალურად ოპტიმიზაციას. თუ ჯერ კიდევ არ გინახავთ ჩვენი კონტენტ მენეჯმენტის პროგრამა, გაეცანით აქ.

უამრავი რეკლამის დამკვეთისთვის third-party cookies გაქრობა უკავშირდება იმას, რომ უფრო დიდი ყურადღება უნდა გაამახვილონ first-party cookies-ზე. მოსალოდნელია, რომ ბრენდები მეტად ორიენტირებულნი იქნებიან სხვადასხვა პარტნიორთან მჭიდრო ურთიერთობის დამყარებაზე. იმის ნაცვლად, რომ კომპანიები დამოკიდებული იყვნენ ციფრულ გიგანტებზე, Apple, Microsoft ან Google-ზე,  აუცილებელია, რომ მათ მოძებნონ სხვა ალტერნატიული პლატფორმები და საშუალებები, მისთვის, რომ მოიზიდონ მომხმარებლები.

მარკეტერები ასევე, უფრო მეტად ინტერესდებიან იმით, თუ რა კონტენტს აქვეყნებენ. ისინი ცდილობენ თავიდან აიცილონ სიძულვილის გამავრცელებელი ტექსტების გამოყენება და  მაქსიმალურად დაიცვან უმცირესობათა (მათ შორის LGBTQ+ ჯგუფის) უფლებები. აღსანიშნავია ისიც, რომ ძლიერი ბრენდები ნელ-ნელა მეტ წარმატებას აღწევენ “walled garden”-ის გამოყენებით, სადაც აკონტროლებენ იმას, თუ რა სერვისებსა და პროდუქტებზე შეუძლია მომხმარებელს ჰქონდეს წვდომა.

რეკლამების გაკონტროლების საჭიროების ერთ-ერთ კარგი მაგალითი facebook-ში წამოწყებული ტრენდია  ჰეშთეგით #StopHateforProfit, რომელიც მარკეტერებს მოუწოდებდა მკაცრად გაეკონტროლებინათ სიძულვილის შემცველი კონტენტის გავრცელება. პროტესტის ლიდერების აზრით, რეკლამები არ უნდა ემსახურებოდეს სიძულვილის პოპულარიზაციას და მოგების სურვილმა ადამიანური ღირებულებები არ უნდა გადაწონოს.

ახალი მოსალოდნელი ცვლილებები მარკეტერებს მოუწოდებს იმისკენ, რომ არ იყვნენ ორიენტირებულნი მხოლოდ cookies-ზე და მაქსიმალურად შეეცადნონ იპოვონ და დააინტერესონ რეალური მომხმარებელი. ციფრული სამყარო კომპანიებს ახალ გამოწვევებს უწყობს, თუმცა ამ გამოწვევების სწორად გამოყენებამ შესაძლოა ბრენდებს მეტი შესაძლებლობა მისცეს განვითარდნენ და ბაზარზე მთავარი მოთამაშეები გახდნენ.

როგორც უკვე ავღნიშნეთ, მარკეტერები ცდილობენ ახალი ინსტრუმენტები გამოიყენონ იმისთვის, რომ მომხმარებლისგან მეტი ყურადღება მიიქციონ, კონტენტ მენეჯმნეტი კი ის იარაღია, რომელიც მათ ამ  პრობლემის მოგვარებაში ეხმარებათ.


ავტორი: ნინო კოპტონაშვილი

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1100₾
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
11 ლექცია
33 საათი
საშუალო
1400₾
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
14 ლექცია
42 საათი
ექსპერტი
1200₾
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება