ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX კვლევა & დიზაინი - Case Study: აპლიკაცია ახალბედა დედებისთვის - “TinyTrade”

blog-detail-img

ყოველდღიურად სხვადასხვა ოპერაციის შესასრულებლად ადამიანები არაერთ ციფრულ პროდუქტს იყენებენ. საუკეთესო სამომხმარებლო გამოცდილების შესაქმნელად კომპანიები ციფრული პროდუქტებისა და სერვისების განვითარებას დიდ დროს უთმობენ. UX კვლევა & დიზაინი კი პრობლემის გადაჭრის საუკეთესო გზებს სთავაზობს. ამ მიმართულებით მომუშავე სპეციალისტები მომხმარებლებისგან ღირებულ ინფორმაციას იღებენ მათი რეალური საჭიროებებისა და სურვილების შესახებ, რის ანალიზიც ხელს უწყობს ციფრული პროდუქტის დიზაინის გაუმჯობესებას.

დღეს UX მკვლევრის პოზიცია ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და მაღალანაზღაურებადი ციფრული პროფესიაა. თუ გსურს მომავლისთვის საჭირო უნარ-ჩვევების შეძენა, სწორ ადგილას ხარ! ამ ბლოგში გაგაცნობ ნინო მიხელიძეს, რომელმაც UX კვლევა და დიზაინი Commschool-ში შეისწავლა.

ნინო თავისუფალ უნივერსიტეტში სოციალური მეცნიერებების სტუდენტი იყო. კვლევითი მუშაობით ყოველთვის იყო დაინტერესებული, რადგან ახალის აღმოჩენა და პრობლემების გადაჭრა უყვარს — განსაკუთრებით მაშინ, როცა ეს ადამიანების ცხოვრებას ამარტივებს. სწორედ კვლევებისადმი სიყვარულმა მიიყვანა იქ, სადაც ახლა არის.

დღეს ნინო საერთაშორისო კომპანიაში Flutter Product Discovery Researcher-ის პოზიციაზე მუშაობს. მისი საქმიანობის ორი მთავარი ასპექტი, რომლებიც ყველაზე მეტად მოსწონს, არის:

  • მომხმარებლის საჭიროებების შესწავლა და იმის აღმოჩენა, თუ რა არის მათთვის რეალურად მნიშვნელოვანი;
  • შესაძლებლობების იდენტიფიცირება, რაც პროდუქტს მომხმარებლის მოლოდინებთან მეტად აახლოებს.

სწორედ ამ ორმა ფაქტორმა – მომხმარებლის საჭიროებების აღმოჩენამ და შესაძლებლობების იდენტიფიცირებამ – გადააწყვეტინა ნინოს UX კვლევისა და დიზაინის კურსის გავლა. ის ეძებდა ცოდნას, რომელიც დაეხმარებოდა პროდუქტების გაუმჯობესებასა და მომხმარებლის უკეთ გაგებაში, რაც საბოლოოდ მის პროფესიულ განვითარებას მნიშვნელოვნად შეუწყობდა ხელს.

მიუხედავად იმისა, რომ სწავლა მარკეტინგის მიმართულებით გავაგრძელე და ლისაბონის ბიზნეს სკოლაში მომხმარებლის ქცევის კურსიც გავიარე, რაღაც მაინც მაკლდა. მჭირდებოდა ცოდნა, რომელიც არსებულ გამოცდილებას შეკრავდა და ახალი თეორიებისა თუ ტექნიკების საფუძველზე მომხმარებლის ცნობიერ და არაცნობიერ საჭიროებებთან უფრო დამაახლოებდა.

UX კვლევა & დიზაინი: რას მოიცავს კურსი?

UX მიმართულება არა მხოლოდ საქართველოში, არამედ მსოფლიოშიც შედარებით ახალი სფეროა. როდესაც ნინომ Commschool-ის UX კვლევისა და დიზაინის კურსის შესახებ გაიგო და ლექტორების გამოცდილება და ცოდნა მოიკვლია, დარწმუნდა, რომ კურსი მის მოლოდინებს გაამართლებდა. საბოლოოდ კი, პროგრამა მოსალოდნელზე უკეთესი აღმოჩნდა.

ლექტორები სტუდენტებს არა მხოლოდ თეორიულ ცოდნას, პოდკასტებსა და წიგნებს უზიარებდნენ, არამედ ყოველი დავალების შემდეგ მათ დეტალურ უკუკავშირს აძლევდნენ. ეს ნინოს ეხმარებოდა სხვადასხვა საკითხის განსხვავებული კუთხით დანახვაში და საკუთარ შესაძლებლობებში მეტი რწმენის ჩამოყალიბებაში. თითოეული დავალების შემდეგ გრძნობდა, რომ უკეთესი მკვლევარი და დიზაინერი ხდებოდა.

UX კვლევა და დიაზაინი

21 ლექცია | 63 საათი | 11 კვირა

ყოველი ლექციის დასრულების შემდგომ, განხილულ თემებზე ვფიქრობდი. სინანულთან ერთად ბედნიერი ვამბობდი: “რა კარგია, ეს ცოდნა ახლა მაინც რომ მაქვს-მეთქი.”

პროგრამის ფარგლებში ნინომ შეისწავლა ციფრული პროდუქტის შექმნა დიზაინერული აზროვნების მეთოდოლოგიით, მომხმარებლის კვლევის დამოუკიდებლად ჩატარება და ანალიზი. მიღებული ინფორმაციისა და მიგნებების გათვალისწინებით, შეძლო პროდუქტის კონცეფციისა და დიზაინის შექმნა და გაუმჯობესება.

საბოლოოდ, ნინომ შეიძინა ყველა ის ძირითადი მეთოდი, რომელიც ციფრული პროდუქტების შექმნასა და განვითარებაში გამოიყენება, რაც მას პროფესიულ საქმიანობაში კიდევ უფრო გამძლე და მრავალმხრივ კომპეტენტურ UX მკვლევრად აქცევს.

ფინალური პროექტი

ფინალური პროექტი, რომლის მთავარი მიზანი კურსზე მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება იყო, ნინოსთვის ერთდროულად აღელვებაც და სიამოვნებაც აღმოჩნდა. განსაკუთრებით წარმოუდგენლად მიაჩნდა აპლიკაციის შექმნა, თუმცა კურსზე მიღებული თეორიული ცოდნისა და პრაქტიკული დავალებების დახმარებით, წარმატებით შეიმუშავა ახალბედა დედებისთვის განკუთვნილი აპლიკაცია – “TinyTrade”.

TinyTrade დედებს საშუალებას აძლევს, იყიდონ, გაყიდონ ან გააჩუქონ ბავშვის ტანსაცმელი, ავეჯი, სათამაშოები, წიგნები და თავის მოვლის საშუალებები. მისი მთავარი მიზანია დროის, ენერგიისა და სივრცის დაზოგვა, რაც ახალბედა დედებისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია.

ფინიშის ხაზთან ნინომ თავისი და კურსელების კმაყოფილი სახეები დაინახა. მათი კმაყოფილება არა მხოლოდ შესრულებულ პროექტს, არამედ იმ გააზრებულ პროცესს უკავშირდებოდა, რომლის დროსაც აცნობიერებდნენ, რა გააკეთეს და როგორ შეეძლოთ მისი კიდევ უფრო გაუმჯობესება.

ნინოს აზრით, ეს ნამდვილად ღირებული გამოცდილებაა, რომელსაც UX კვლევისა და დიზაინით დაინტერესებულმა ნებისმიერმა ადამიანმა აუცილებლად უნდა გამოცადოს.

საკუთარი თავის განვითარება კი გრძელდება. ლექტორების რეკომენდაციებით, ნინომ კურსის მანძილზე უამრავი ძალიან კარგი წიგნი თუ პოდკასტი შეაგროვა. აქვე ერთ-ერთ წიგნსაც გირჩევთ:

Universal Methods of Design: 100 Ways to Research Complex Problems, Develop Innovative Ideas, and Design Effective Solutions

UX Research & Design კურსი ფინიშის ის ხაზია, საიდანაც მეტი ცოდნით ახალ გზას იწყებ. ამ ახალ გზაზე კი მსურს, დაგროვილი ცოდნა მაქსიმალურად გამოვიყენო.

ასე რომ, თუ შენი მიზანია ახალი სფეროების უკეთ გაცნობა და პრაქტიკული ცოდნის დაგროვება, Commschool-ში გელოდებით! 

დეტალურად გაეცანი სილაბუსს და შემოგვიერთდი UX კვლევისა და დიზაინის კურსზე, სადაც მიიღებ პრაქტიკულ გამოცდილებას, რეალურ პროექტებზე მუშაობისა და მომხმარებლის კვლევის უნარების განვითარებაში

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1100₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1300₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება