ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

რა არის Data-Driven მარკეტინგი და რატომ არის ის მნიშვნელოვანი?

blog-detail-img

Data-Driven მარკეტინგი კომპანიებს საშუალებას აძლევს ოპტიმიზაცია გაუკეთონ ინფორმაციას თავიანთი მომხმარებლების შესახებ და გამოიყენონ ის მარკეტინგის სტრატეგიის შესამუშავებლად. მარკეტინგის ინდუსტრიამ განიცადა მასიური ცვლილებები ბოლო წლებში, რის შედეგადაც აღარ არის საჭირო ვარაუდებზე ან გონებრივ გრძნობებზე დაყრდნობით მივიღოთ გადაწყვეტილებები.

დღეს მარკეტინგის სპეციალისტები ინფორმაციას ეძებენ ყველაზე სანდო წყაროდან: მომხმარებელთა მონაცემებიდან.

რა არის Data-Driven მარკეტინგი?

Data-driven მარკეტინგი არის მარკეტინგული სტრატეგია, რომელიც დაფუძნებულია მომხმარებელთა მონაცემებსა და ტენდენციებზე და ფოკუსირებულია ინფორმაციის შეგროვებასა და გამოყენებაზე მარკეტინგული გადაწყვეტილებების მისაღებად თუ მათ აღსასრულებლად.

მონაცემებზე ორიენტირებულ მარკეტერებს შეუძლიათ შეისწავლონ რას ყიდულობენ მომხმარებლები, როგორ რეაგირებენ ისინი რეკლამებზე და როგორ იქცევიან. მონაცემებზე ორიენტირებული მარკეტინგის მიზანია მოქმედი, სწრაფი საპასუხო ნაბიჯების გადადგმა მათი სამიზნე აუდიტორიის საჭიროებების შესაბამისად და მათ კითხვებზე პასუხების გაცემა.

შემდეგ მონაცემები გამოიყენება მომხმარებელთა სამომავლო საჭიროებების, სურვილებისა და ქცევის პროგნოზირებისთვის, რაც საშუალებას აძლევს მარკეტინგულ სტრატეგიას იდეალური მომხმარებლის შესახებ შეგროვებულ მონაცემებზე დაფუძნებით, უზრუნველყოს მაქსიმალური ამონაგები ინვესტიციიდან (ROI).

მონაცემებზე ორიენტირებულ მიდგომას სამი ძირითადი უპირატესობა აქვს:

  1. კლიენტებთან ეფექტური კავშირის დამყარება;
  2. ეფექტურობის გაზრდა;
  3. შესრულების გაუმჯობესება;

რა განსხვავებაა Data-Driven მარკეტინგსა და ტრადიციულ მარკეტინგს შორის?

ტრადიციულ მარკეტინგსა და data-driven მარკეტინგს ერთი და იგივე მიზანი აქვს: მიიზიდონ სამიზნე აუდიტორია და აიძულონ ისინი მიიღონ შესყიდვის შესახებ გადაწყვეტილება.

ტრადიციული მარკეტინგი

ტრადიციული მარკეტინგი არის ნებისმიერი მარკეტინგული აქტივობა, რომელიც არ ხორციელდება ონლაინ. ეს მოიცავს ბეჭდურ, მაუწყებლობას, ფოსტას, ტელეფონს და გარე რეკლამას, როგორიცაა ბილბორდები ან ეზოს ნიშნები.

სამიზნე აუდიტორიისთვის სწორი გზავნილის იდენტიფიცირებისა და შემუშავებისას, ტრადიციული მარკეტინგი აერთიანებს მონაცემებს ფოკუს ჯგუფებიდან, მომხმარებელთა კმაყოფილების გამოკითხვებიდან და გაყიდვების წარსული ტენდენციებით, პირველი გამოცდილებით და გონებრივი ინსტინქტებით და არა მონაცემებით.

Data-Driven მარკეტინგი

მონაცემებზე ორიენტირებული მარკეტინგი მონაცემებს იყენებს, როგორც მარკეტინგული საქმიანობის ძირითადი წყაროს. მონაცემების გაანალიზებით, მარკეტინგის სპეციალისტებს შეუძლიათ:

  • განსაზღვრონ რა ტიპის კონტენტი იქნება წარმატებული ინტერნეტ აუდიტორიისთვის;
  • განსაზღვრონ რამდენად ეფექტურად აღწევს მათი კომუნიკაცია კონკრეტულ სამიზნე აუდიტორიამდე

მარკეტინგული მონაცემების მოძიება შესაძლებელია სხვადასხვა მედია არხებით, მათ შორის ვებ ბრაუზერებით, სატელეფონო ქსელებით, სოციალური მედიითა და ჭკვიანი ტელევიზორებით.

Data-driven მარკეტინგის რამდენიმე კონკრეტული მაგალითია:

  • დემოგრაფიული მონაცემების გამოყენება რეკლამის უკეთ გამოყენებისთვის;
  • ერთი მარკეტინგული არხის გამოყენება მეორის ინფორმირებისთვის (მაგალითად, PPC კამპანიის შედეგების გამოყენება თქვენი SEO სტრატეგიის ინფორმირებისთვის);
  • მომხმარებლის მონაცემების გამოყენება ჩართულობისა და შემოსავლის გასაზრდელად (როგორც მუდამ პოპულარული Spotify Wrapped კამპანია);

მონაცემები ასევე შეიძლება გამოყენებულ იქნას საძიებო სისტემების ოპტიმიზაციის (SEO) გასაუმჯობესებლად, რაც სამიზნე აუდიტორიის უკეთ გაცნობის საშუალებას იძლევა.

მოკლედ, ტრადიციულ მარკეტინგს აქვს ძალიან მაღალი ხარჯები და დაბალი მოგების მარჟა და უფრო ნაკლებ შედეგს გამოიმუშავებს, ვიდრე მონაცემებზე ორიენტირებული მარკეტინგი.

Data-driven მარკეტინგი არა მხოლოდ იაფია უფრო მაღალი მოგების მარჟებით, არამედ აქვს ბევრად უფრო ფართო წვდომა, ვიდრე ტრადიციულ მარკეტინგს. რაც მთავარია, ის ეხმარება ბიზნესს უფრო მეტი გაყიდვების გამომუშავებაში – დაბალ ფასად.

რა უპირატესობები აქვს Data-driven მარკეტინგის?

Data-driven მარკეტინგი ფანტასტიკური ინსტრუმენტია მარკეტერებისათვის და გარკვეულწილად უნდა იყოს ჩართული ყველა მარკეტინგულ სტრატეგიაში. მაგრამ, როგორც ნებისმიერ სხვა ინსტრუმენტს ან სტრატეგიას, მას აქვს როგორც დადებითი მხარეები, ასევე გამოწვევები:

1. საშუალებას გაძლევს უკეთ განსაზღვრო სამიზნე აუდიტორია

სამიზნე აუდიტორიის გაგების მთავარი სარგებელი არის გარანტია იმისა, რომ შეძლებ შექმნა მესიჯი, რომელიც უშუალოდ მათთვის იქნება რეზონანსული. მონაცემებზე ორიენტირებული მარკეტინგით, მარკეტერებს შეუძლიათ მიიღონ დიდი ინფორმაცია მათი სამიზნე აუდიტორიის შესახებ.

CRM (მომხმარებლებთან ურთიერთობის მენეჯმენტი) მიმოხილვები მარკეტერს საშუალებას აძლევს უკეთ გაიგოს მომხმარებლის ქცევა მომხმარებელთა ისტორიის მონაცემების გაანალიზებით და ამ მონაცემების გამოყენებით მომხმარებლებთან საქმიანი ურთიერთობების გასაუმჯობესებლად.

ტრადიციული მარკეტინგის დროს, მარკეტერებს აქვთ წარმოდგენა იმის შესახებ, თუ ვინ არის მათი სამიზნე აუდიტორია, მაგრამ, გარდა წარსული ტენდენციებისა, არ არსებობს რეალური მონაცემები მათთან უკეთესი ურთიერთობის დასამყარებლად.

2. გეხმარება შექმნა შესაბამისი კონტენტი შენი აუდიტორიისთვის

მონაცემების შეგროვება მარკეტოლოგებს ეხმარება სწორი აუდიტორიისთვის სწორი შინაარსის მიწოდებაში. თუ მათ ესმით პრობლემა, რომლის წინაშეც დგას მათი აუდიტორია, მათ უფრო მარტივად შეუძლიათ ამ პრობლემების გადაჭრის გზები შესთავაზონ მომხმარებლებს. 
მომხმარებელთა მონაცემების შეფასებით, მარკეტოლოგები იღებენ ინფორმაციას:

  • რა ტიპის კონტენტი (მოკლე, გრძელი, დამწყები, მოწინავე) განაპირობებს მომხმარებლის ინტერაქციას;
  • რა სახის ვიზუალი/კრეატივი (ნამდვილი ადამიანები, გრაფიკები, დიაგრამები, მიმები) ახდენს რეზონანსს მომხმარებლებში;
  • რა სახის ფორმატირება (ინფოგრაფიკა, სიები, შემთხვევის კვლევები, ვიდეოები, სახელმძღვანელოები, ბლოგ პოსტები) ახდენს გავლენას ჩართულობაზე;

3. გეხმარება ბრენდის პერსონალიზებული გამოცდილების მიწოდებაში

მონაცემებზე ორიენტირებული მარკეტინგი ეხმარება ორგანიზაციას, რომ უფრო დიდი ხნით შეინარჩუნოს მომხმარებელთა ყურადღება და უფრო ძლიერი კავშირი დაამყაროს თავის აუდიტორიასთან პერსონალიზებული შეტყობინებებისა და კონტენტის შექმნით კონკრეტული სამიზნე აუდიტორიისთვის.

მომხმარებლები ხშირად იმედგაცრუებულნი ხდებიან ბრენდებით, რომლებიც თავიანთ აუდიტორიას ზოგად შეტყობინებებს უგზავნიან, ამიტომ პერსონალური შეტყობინებების მიწოდება აუცილებელია შენი აუდიტორიისთვის, რადგან ამას შეიძლება მოჰყვეს შესყიდვები ან კონვერტაციები.

4. გაიგებ, თუ რომელი არხები მუშაობს შენი კომპანიისთვის საუკეთესოდ

CRM პროგრამული უზრუნველყოფა, როგორებიცაა Semrush, Salesforce ან Hubspot, საშუალებას აძლევს მონაცემთა ბაზაზე ორიენტირებულ მარკეტინგს თვალყური ადევნს კლიენტის მოგზაურობას პირველი შეხების წერტილიდან საბოლოო გაყიდვამდე.

CRM-ის გამოყენება გეხმარება თვალყური ადევნო ამჟამინდელი ან პოტენციური კლიენტების ქმედებებსა და ქცევას შენი ვებსაიტის, სოციალური მედიის ან ელექტრონული ფოსტის მარკეტინგის კამპანიების მეშვეობით. ის აფრთხილებს გაყიდვების წარმომადგენელს, თუ მომხმარებელი დაინტერესებულია პროდუქტით.

ამ ტიპის მონაცემების შეგროვებით, მარკეტინგის სპეციალისტებს შეუძლიათ განსაზღვრონ, რომელი არხები იმუშავებს საუკეთესოდ მათი სამიზნე აუდიტორიისთვის და რომელი არხები მიივიყვანს მათ თავდაპირველი კონტაქტიდან საბოლოო შეძენამდე.

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1200₾
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
11 ლექცია
33 საათი
საშუალო
1500₾
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
14 ლექცია
42 საათი
ექსპერტი
1300₾
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება