ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

რა ტიპის კონტენტია პოპულარული 2024 წელს

blog-detail-img

2024 წლის მარკეტინგული სტრატეგიის ტენდენციების ანგარიშის მიხედვით (იხ. ბმულზე), მარკეტერების 42% იყენებს სოციალურ მედიას და მას აქვს ყველაზე მაღალი ROI (ინვესტიციის ბრუნვა) სხვა არხებთან შედარებით. ამის გათვალისწინებით, კონტენტის სოციალურ მედიაში გაზიარება აზრს მოკლებულია.

მიუხედავად იმისა, ეძებ სტრატეგიის განახლების გზებსა თუ არხის გამოყენებას, ეს ბლოგი  არის შენი გზამკვლევი სოციალური მედიის სხვადასხვა ტიპის კონტენტისა და სარგებელის შესახებ.

სოციალური მედიის კონტენტის სხვადასხვა ტიპები

1. ვიდეო

მოკლე ფორმის ვიდეოები არის მთავარი ტრენდი, რომელსაც მარკეტერები იყენებდნენ 2023 წელს, ხოლო HubSpot-ის  სოციალური მედიის ტენდენციების მოხსენებამ დაადგინა, რომ მოკლე ვიდეოს აქვს ყველაზე მაღალი ამონაგები ინვესტიციიდან (ROI) სოციალურ მედიაში კონტენტის სხვა ტიპებთან შედარებით.

ამის გათვალისწინებით, მოკლე ფორმის ვიდეოების შექმნა ღირებული ინვესტიციაა და ზოგიერთი გავრცელებული მაგალითია TikTok ვიდეოები, Instagram Reels და YouTube shorts.  ხანგრძლივი ვიდეოები ასევე პოპულარულია, მაგრამ ის არ უახლოვდება მოკლე ფორმის ROI-ს. ლაივ ვიდეომ პანდემიის დროს პოპულარობა მოიპოვა, რაც ადამიანებს საშუალებას აძლევს მონაწილეობა მიიღონ ღონისძიებებში დისტანციურად. Twitch არის პოპულარული პირდაპირი ტრანსლაციის პლატფორმა, სადაც ადამიანებს შეუძლიათ რეალურ დროში ურთიერთქმედება საყვარელ კრეატორებთან.

2. აუდიო ჩატი და ლაივ ოთახები

აუდიო ჩატი სოციალური მედია მარკეტინგის კიდევ ერთი ტიპია და ბევრ პლატფორმას აქვს ეს ფუნქცია, მაგალითად Twitter Spaces, LinkedIn Live ან Facebook Live Audio.  აუდიო ჩატის ოთახები საშუალებას აძლევს ბრენდებს პირდაპირ დაუკავშირდნენ აუდიტორიას და განავითარონ უფრო მჭიდრო ურთიერთობები, ვიდრე ბილბორდის ნახვა ან YouTube ვიდეოს ყურებაა. დღევანდელობაში, როდესაც მომხმარებლები უფრო მეტად აფასებენ კავშირებს ბრენდებთან, აუდიო ჩატის ოთახები ღირებული ინსტრუმენტია.

აუდიო ჩატის ოთახები მოდურია Gen Z-ს შორის. Spotify-ის კვლევამ დაადგინა, რომ Gen Z-ის 80% უპირატესობას ანიჭებს აუდიო კონტენტს, რადგან ეს საშუალებას აძლევს მათ გამოხატონ თავიანთი ინდივიდუალობა და გამოიკვლიონ თავიანთი პიროვნების სხვადასხვა მხარე.

3. კონტენტი, რომელიც წარმოადგენს ბრენდის ღირებულებებს

ეს არის ყველაფერი ის, რაც წარმოეჩენს კომპანიის მიერ გაყიდულ პროდუქტებს, მდგრადი წარმოების პრაქტიკისადმი ვალდებულებას, თანამშრომლების მოპყრობას ან ნებისმიერ სხვა მიზეზს, რომელსაც კომპანია მხარს უჭერს.

დღესდღეობით, მომხმარებლები იმაზე მეტად ზრუნავენ, თუ რა ღირებულებები აქვთ ბრენდებს, რომლებსაც ისინი ყიდულობენ. მათ სურთ იცოდნენ მიზნები და ვალდებულებები, რომლებსაც ბიზნესი მხარს უჭერს. ქვემოთ მოყვანილი სურათი არის Ben & Jerry’s-ის ტვიტი, რომელიც გამოხატავს თავის ერთგულებას ეკოლოგიურობისა და კლიმატის ცვლილების წინააღმდეგ ბრძოლაში, რაც შეესაბამება გარემოს დაცვის მის ძირითად ღირებულებებს.

ბრენდის ღირებულების კონტენტი გეხმარება მიიზიდო ადამიანები, რომელთა ღირებულებები შეესაბამება კომპანიის ფასეულობებს და მარკეტოლოგები ასევე ამბობენ, რომ მას აქვს ერთ-ერთი ყველაზე დიდი ROI, სხვა ნებისმიერ ტენდენციაში. 

4. მომხმარებლის მიერ გენერირებული კონტენტი

მომხმარებლის მიერ გენერირებული კონტენტს (UGC) ქმნის აუდიტორია, აქ წარმოდგენილია ბიზნესი/ბრენდი, ისე, რომ კომპანია მასში ფულს არ იხდის. მაგალითად, ვინმე აზიარებს არასპონსორებულ TikTok-ს იმის შესახებ, თუ რამდენად მოსწონს შენი პროდუქტი ან აქვეყნებს სურათს შენი ტანსაცმლით და აწერს კრედიტებს.

იგი შესანიშნავია სოციალურ მედიაში გასაზიარებლად, რადგან ის ეხმარება აუდიტორიას დაინახოს, რომ ხალხი იყენებს და მოსწონს შენი პროდუქტები.

UGC-ს ფულადი სარგებელი მოაქვს, რადგან მომხმარებლები უფრო მეტად ენდობიან მეგობრებისა და ოჯახის მიმოხილვებს, ვიდრე ბრენდულ რეკლამებს, ხოლო ადამიანების 79% ამბობს, რომ UGC დიდი გავლენა აქვს მათ შესყიდვის გადაწყვეტილებებზე, ბევრად უფრო მეტად, ვიდრე ბრენდირებულ კონტენტს.

5. მხიარული, ტრენდული და საინტერესო კონტენტი

სოციალურ მედიაში მხიარული, მოდური და შესაფერისი კონტენტი შეიძლება იყოს ვირუსული მიმების გამოყენება, მათი დაკავშირება ბიზნესთან და ტენდენციური ჰეშთეგების ან საუნდების გამოყენება. იგი მოითხოვს ინფორმირებულობას იმის შესახებ, თუ რა ხდება სოციალურ მედიაში, კულტურულ მომენტებსა და მიმდინარე მოვლენებზე.

მარკეტოლოგების 36% უკვე აზიარებს სასაცილო, ტრენდულ და რელატიურ კონტენტს სოციალურ მედიაში, ხოლო 66% ამბობს, რომ მხიარული იგი ყველაზე ეფექტურია, რასაც მოსდევს საინტერესო, მოდური კონტენტი. 

6. შეძენადი კონტენტი

შეძენადი სოციალური მედიის კონტენტი მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს დაათვალიერონ პროდუქტები შენს ექაუნთებზე, აღმოაჩინონ ის, რაც მოსწონთ და აპიდან გაუსვლელად შეიძინონ. ქვემოთ მოყვანილი სურათი არის ინსტაგრამის ვიტრინა Ink Meets Paper-ისთვის, სადაც ვინმეს შეუძლია დაათვალიეროს მისი პროდუქტები, იპოვნოს ის, რაც მათ აინტერესებს და შეიძინოს. სოციალური შოპინგი ამჟამად იზრდება და მომხმარებლები უფრო ხშირად აღმოაჩენენ ახალ პროდუქტებს და ყიდულობენ პროდუქტებს სოციალური მედიის აპლიკაციებში.

სინამდვილეში, სოციალური მედია არის ყველაზე პოპულარული გზა Gen Z-ისთვის, Millennials-ისთვის და Gen X-ისთვის, რათა აღმოაჩინონ ახალი პროდუქტები. აპში გაყიდვის ყველაზე ეფექტური პლატფორმებია Instagram და Facebook.

7. საგანმანათლებლო კონტენტი

საგანმანათლებლო კონტენტი აუდიტორიას უზიარებს სასარგებლო ინფორმაციას, რომელიც ეხმარება მათ მიაღწიონ მიზნებს და დაიკმაყოფილონ საჭიროებები. იგი შეიძლება წარმოდგენილი იყოს ინფოგრაფიკის, ვიდეოს, ტექსტზე დაფუძნებული პოსტების, სურათების სახით.

HubSpot ხშირად აზიარებს საგანმანათლებლო შინაარსს YouTube-ის ვიდეოების საშუალებით, სადაც მაყურებელს შეუძლია გაიგოს მეტი მათი ინტერესის კონცეფციების შესახებ. 

8. მაღალი ხარისხის სურათები

სოციალური მედიის პლატფორმებზე სურათები აუცილებელია, რადგან ისინი იპყრობს ყურადღებას და იზიდავს ხალხს. სურათები შეიძლება იყოს, როგორც მაღალი ხარისხის პროდუქტის ფოტოები, ისე ტრენდული მიმები, რომელიც დაკავშირებულია ბიზნესთან.

მარკეტოლოგების 47% სწორედ სურათებს იყენებს, როგორც მედია ფორმატს და ეს კარგად მუშაობს ყველა სოციალური მედიის პლატფორმაზე.

9. ტექსტზე დაფუძნებული კონტენტი

ჩვენ ყოველდღიურად ვხედავთ ტექსტზე დაფუძნებულ შინაარსს სოციალურ მედიაში, როგორიცაა Tweets ან ლიდერობის პოსტები LinkedIn-ზე. ტექსტზე დაფუძნებული კონტენტის უპირველესი მიზანია ტექსტის მეშვეობით ისეთი ინფორმაციის გაზიარება, რაც ვიდეოთი და ფოტოთი ვერ მოხერხდება.

ბლოგები არის ტექსტზე დაფუძნებული პოპულარული კონტენტი, სადაც ადამიანები კითხულობენ ხანგრძლივ პოსტებს და აღმოაჩენენ სასარგებლო ინფორმაციას. ბლოგის პოსტების პოპულარული ტიპებია:

  • როგორ უნდა შექმნა პოსტები, რომლებიც წარმოადგენენ პრობლემას, გვთავაზობენ გამოსავალს და განიხილავენ ნაბიჯებს სასურველი შედეგის მისაღწევად.
  • ჩამოთნათვალის პოსტები, რომლებიც ფოკუსირებულია კონკრეტულ თემაზე, გვთავაზობს რამდენიმე პუნქტს და იძლევა მოკლე დასკვნას.
  • პოსტები, რომლებიც გვაწვდიან დამატებით ინფორმაციას კონკრეტულ თემაზე, მრავალი სტატიით, რომელიც ეხება ერთი ნივთის მეორესთან შედარებას.
  • რატომ – პოსტები, რომლებიც, როგორც წესი, აწვდიან მკითხველს მიზეზს ან მიზანს და აწვდიან დეტალებს, რომლებიც მხარს უჭერენ არგუმენტირებულ დასკვნას.

10. ინფოგრაფიკა

ინფოგრაფიკა გამოირჩევა ფოტოების გაზიარებით და ვიზუალური მიმზიდველობით, მაგრამ ამასთანავე სავსეა სასარგებლო მონაცემებითა და ინფორმაციით. ეს არის სოციალური მედიისა და საგანმანათლებლო კონტენტის გავლენიანი ფორმა. ინფოგრაფიკა ასევე ეფექტურია, მარკეტოლოგების 56%-ში, რომელიც რეგულარულად იყენებს მათ და ამტკიცებენ, რომ ეს ყველაზე ეფექტური გზაა.

11. ეფემერული კონტენტი

ეფემერული კონტენტი რჩება მხოლოდ გარკვეული დროის განმავლობაში, როგორიცაა Instagram Stories, რომელიც ქრება 24 საათის შემდეგ. მომხმარებლებს აქვთ მხოლოდ განსაზღვრული პერიოდი მასთან ინტერაქციისთვის, ასე რომ, მათ შეიძლება უფრო მეტი სურვილი გაუჩნდეთ თვალყური ადევნონ თქვენს პროფილებს და კვლავ დაბრუნდნენ, რათა განიცადონ ის, რასაც აზიარებთ.

თქვენს Stories-ში ვიქტორინებისა და გამოკითხვების შექმნა შესანიშნავი გზაა ამ ტიპის კონტენტის გამოსაყენებლად. ადამიანებს მხოლოდ გარკვეული დრო აქვთ პასუხის გასაცემად, რაც იწვევს აღფრთოვანებას და დაუყოვნებლივ მოქმედებას და შთააგონებს რესპონდენტებს, რომ დაბრუნდნენ და ნახონ შედეგები.

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1200₾
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
11 ლექცია
33 საათი
საშუალო
1500₾
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
14 ლექცია
42 საათი
ექსპერტი
1300₾
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება