UX-ის მნიშვნელობა და ტენდენციურობა დღევანდელ რეალობაში
User Experience ციფრული პროდუქტის შექმნისას ადამიანის გამოცდილებაზე დაკვირვებას გულისხმობს. მაგალითად, ინტერნეტსივრცეში არაერთი ვებსაიტია, სადაც თავს არაკომფორტულად ვგრძნობთ. Არაერთხელ წაგვიშლია აპლიკაცია, რომელშიც „ვიკარგებოდით“ და ძნელი იყო გამოსაყენებლად – ეს, ძირითადად, იმ შემთხვევაში ხდება, როცა ციფრული პროდუქტი ადამიანის გამოცდილების გვერდის ავლით იქმნება.
ფაქტია ისიც, რომ მომხმარებლის გამოცდილების გვერდის ავლით შექმნილი ციფრული პროდუქტი გაცილებით ნაკლები სიცოცხლისუნარიანობით გამორჩევა, რაც კომპანიისთვის ზედმეტ ხარჯებს იწვევს. Ამას ადასტურებს Forrester-ის რეპორტი, „The Six Steps For Justifying Better UX”, რომელშიც ვკითხულობთ, რომ UX დიზაინში დახარჯული ყოველი 1 დოლარი 100$-ად ბრუნდება კომპანიაში.
ჩვენს დროში, სწორედ, UX დიზაინი არის ის, რაც კომპანიას ბაზრის ლიდერად აქცევს. სინამდვილეში, Apple-ს სმარტფონი არ გამოუგონებია, არც ამაზონი ყოფილა პირველი, ვინც ონლაინ ვაჭრობა დაიწყო, უბრალოდ მათ პროდუქტებთან ურთიერთობის გზები შეცვალეს, რამაც ინტერაქცია მარტივი გახადა.
UX დიზაინის ტენდენციურობის ფონზე გასაკვირი აღარ არის, რომ ამერიკაში 2,38,000 კომპანიის დიზაინერიდან 1,29,000 UX დიზაინერის კარიერა აირჩია. მსოფლიოში ამ პროფესიის პოპულარობის დასტურია GLASSDOOR-ის ყველაზე მაღალანაზღაურებადი სამუშაოების სიაც, რომელშიც UX დიზაინერი მეხუთე ადგილს იკავებს.
UX დიზაინერის პროფესია მუდმივად სიახლეების, კვლევების, აღმოჩენების, შექმნის პროცესებთანაა დაკავშირებული. რაც უფრო გამოცდილია დიზაინერი, მით უფრო სიღრმისეულია მისი ცოდნა ადამიანის ტექნოლოგიასთან მეგობრობის შესახებ. იცის, რომ ადამიანების 22 % რამდენიმე წუთში ერთხელ ამოწმებს მობილურს, რომ საშუალოდ დღეში მობილურთან 2 საათსა და 51 წუთს ვატარებთ და სხვა.
თუ UX დიზაინი და ციფრული პროდუქტის შექმნა შენთვისაც საინტერესოა და ამ კუთხით ცოდნის გაღრმავება გსურს, თბილისის კომუნიკაციის სკოლის 3-თვიანი კურსი დაგეხმარება მიიღო პრაქტიკული და თეორიული ცოდნა დარგის წამყვანი პროფესიონალებისაგან, რომელთა მიერ შექმნილი ციფრული პროდუქტი მსოფლიოში საუკეთესოდ იქნა შეფასებული.
კურსის დასრულების შემდეგ შეძლებ მომხმარებელზე ორიენტირებული ციფრული პროდუქტის შექმნას. ასევე, შეგეძლება UX პროცესის სრულად აღქმა – კვლევის ჩატარებიდან, პროტოტიპების შექმნამდე და გატესტვამდე. გექნება მკაფიოდ ჩამოყალიბებული ხედვა თუ როგორი უნდა იყოს კარგი პროდუქტი. დაინახავ მას არა მხოლოდ საკუთარი თვალთახედვიდან, არამედ ბიზნესისა და მომხმარებლის კუთხიდანაც.
UX დიზაინის განახლებულ კურსზე მიღება უკვე დაიწყო. პროგრამაში მოსახვედრად კი სულ უფრო ნაკლები დრო და თავისუფალი ადგილი რჩება.
Ავტორი: მარიამ ელიაშვილი