ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX-ის მნიშვნელობა და ტენდენციურობა დღევანდელ რეალობაში

blog-detail-img

User Experience  ციფრული პროდუქტის შექმნისას ადამიანის გამოცდილებაზე დაკვირვებას გულისხმობს. მაგალითად, ინტერნეტსივრცეში არაერთი ვებსაიტია, სადაც თავს არაკომფორტულად ვგრძნობთ. Არაერთხელ წაგვიშლია აპლიკაცია, რომელშიც „ვიკარგებოდით“  და ძნელი იყო გამოსაყენებლად – ეს, ძირითადად, იმ შემთხვევაში ხდება, როცა ციფრული პროდუქტი ადამიანის გამოცდილების გვერდის ავლით იქმნება. 

ფაქტია ისიც, რომ მომხმარებლის გამოცდილების გვერდის ავლით შექმნილი ციფრული პროდუქტი გაცილებით ნაკლები სიცოცხლისუნარიანობით გამორჩევა, რაც კომპანიისთვის ზედმეტ ხარჯებს იწვევს. Ამას ადასტურებს Forrester-ის რეპორტი, „The Six Steps For Justifying Better UX”, რომელშიც  ვკითხულობთ, რომ UX დიზაინში დახარჯული ყოველი 1 დოლარი  100$-ად ბრუნდება კომპანიაში.

ჩვენს დროში, სწორედ, UX დიზაინი არის ის, რაც კომპანიას ბაზრის ლიდერად აქცევს.  სინამდვილეში, Apple-ს სმარტფონი არ გამოუგონებია, არც ამაზონი ყოფილა პირველი, ვინც ონლაინ ვაჭრობა დაიწყო, უბრალოდ მათ პროდუქტებთან ურთიერთობის გზები შეცვალეს, რამაც  ინტერაქცია მარტივი გახადა.

UX დიზაინის ტენდენციურობის ფონზე გასაკვირი აღარ არის, რომ ამერიკაში 2,38,000 კომპანიის დიზაინერიდან  1,29,000 UX დიზაინერის კარიერა აირჩია. მსოფლიოში ამ პროფესიის პოპულარობის დასტურია  GLASSDOOR-ის ყველაზე მაღალანაზღაურებადი სამუშაოების სიაც, რომელშიც UX დიზაინერი მეხუთე ადგილს იკავებს.

UX დიზაინერის პროფესია მუდმივად სიახლეების, კვლევების, აღმოჩენების, შექმნის პროცესებთანაა დაკავშირებული. რაც უფრო გამოცდილია დიზაინერი, მით უფრო სიღრმისეულია მისი ცოდნა ადამიანის ტექნოლოგიასთან მეგობრობის შესახებ. იცის, რომ ადამიანების 22 % რამდენიმე წუთში ერთხელ ამოწმებს მობილურს, რომ საშუალოდ დღეში მობილურთან 2 საათსა და 51 წუთს ვატარებთ და სხვა.

თუ UX დიზაინი და ციფრული პროდუქტის შექმნა შენთვისაც საინტერესოა და ამ კუთხით ცოდნის გაღრმავება გსურს, თბილისის კომუნიკაციის სკოლის 3-თვიანი კურსი დაგეხმარება მიიღო პრაქტიკული და თეორიული ცოდნა  დარგის წამყვანი პროფესიონალებისაგან, რომელთა მიერ შექმნილი ციფრული პროდუქტი მსოფლიოში საუკეთესოდ იქნა შეფასებული.

კურსის დასრულების შემდეგ შეძლებ მომხმარებელზე ორიენტირებული ციფრული პროდუქტის შექმნას. ასევე, შეგეძლება UX პროცესის სრულად აღქმა – კვლევის ჩატარებიდან, პროტოტიპების შექმნამდე და გატესტვამდე. გექნება მკაფიოდ ჩამოყალიბებული ხედვა თუ როგორი უნდა იყოს კარგი  პროდუქტი. დაინახავ მას არა მხოლოდ საკუთარი თვალთახედვიდან, არამედ ბიზნესისა და მომხმარებლის კუთხიდანაც.

UX დიზაინის განახლებულ კურსზე მიღება უკვე დაიწყო. პროგრამაში მოსახვედრად კი სულ უფრო ნაკლები დრო და თავისუფალი ადგილი რჩება.

 Ავტორი: მარიამ ელიაშვილი 

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება