ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX კვლევა & დიზაინი: მარიამ უჯმაჯურიძის CASE STUDY

blog-detail-img

UX კვლევა & დიზაინი არის პროცესი, რომლის დროსაც კომპანია აგროვებს ინფორმაციას მისი მომხმარებლების შესახებ. კერძოდ, როგორია მათი ქცევა, საჭიროებები, მოთხოვნები. ამ ინფორმაციას კი იყენებენ ციფრული პროდუქტისა თუ სერვისის ფუნქციონალების გასაუმჯობესებლად. ეს უზრუნველყოფს საუკეთესო სამომხმარებლო გამოცდილების შექმნას, რაც პროდუქტის წარმატების საწინდარია.

დღეს UX კვლევა და დიზაინი ერთ-ერთი მოთხოვნადი და მაღალანაზღაურებადი მიმართულებაა. ციფრული პროფესიით დაინტერესებულებს კი გირჩევთ, რომ ამ ბლოგს გაეცნოთ, სადაც მარიამ უჯმაჯურიძეს გაგაცნობთ. ის Commschool-ში UX კვლევასა და დიზაინს დაეუფლო, ახლა კი მისი გამოცდილების შესახებ საუბრობს.

მარიამი კრედო ბანკში ციფრული ოპერაციების ოფიცრად მუშაობს. ბოლო ორი წელია, რაც UX დიზაინით დაინტერესდა და ამ მიმართულებით კარიერის ცვლილებაზე დაფიქრდა. Commschool-ში მოსვლამდე დიზაინის სხვა კურსები გაიარა, მაგრამ ყველა ეს კურსი მხოლოდ Figma-ს შესწავლას მოიცავდა და UX კვლევას ნაკლები ყურადღება ეთმობოდა. ამიტომაც კურსის არჩევა გადაწყვიტა, რათა UX დიზაინის შესახებ სიღრმისეული ცოდნა გამოცდილი პროფესიონალებისგან მიეღო.

კურსი ძალიან ნაყოფიერი იყო და მოლოდინები სრულად გაამართლა. ვისწავლე ბევრი რამ, როგორც კვლევის, ასევე დიზაინის ნაწილში. შევიძინე გამოცდილება, რომელიც დარწმუნებული ვარ, პროფესიულ საქმიანობაშიც გამომადგება.

UX კვლევა & დიზაინი: რას მოიცავს კურსი?

ამ კურსის გავლა მარიამისთვის ძალიან სასიამოვნო იყო. სტუდენტები და ლექტორები ძალიან თავისუფლები და გახსნილები იყვნენ, რაც მისთვის მუშაობის პროცესს უფრო ამარტივებდა. ლექციის დროს ლექტორები მაქსიმალურად ცდილობდნენ მათი ცოდნის გაზიარებასა და საინტერესო ქეისებზე მსჯელობას. საბოლოოდ კი, კურსის გავლის შემდეგ, დარწმუნდა, რომ ეს მიმართულება ნამდვილად აინტერესებს და მისი კარიერის გაგრძელებასაც ამ მხრივ გეგმავს.

მათ, ვისაც UX მიმართულებით კარიერის გაგრძელება სურს, ვურჩევდი UX კვლევის და დიზაინის კურსის გავლას Commschool-ში. ეს კურსი დაგეხმარებათ იმის გარკვევაში, თუ რამდენად მოგწონთ ეს სფერო და ამ მიმართულებით პრაქტიკულ ცოდნას მოგცემთ.

UX კვლევა და დიაზაინი

21 ლექცია | 63 საათი | 11 კვირა

მარიამმა პროგრამის ფარგლებში შეისწავლა ციფრული პროდუქტის შექმნა დიზაინერული აზროვნების მეთოდოლოგიით, პროტოტიპის შექმნა, მისი ტესტირება და გაზომვა. შედეგად, მას უკვე დამოუკიდებლად შეუძლია მომხმარებლის კვლევის ჩატარება და ანალიზი და მიღებული ინფორმაციის გამოყენებით მომხმარებელზე მორგებული ინტერფეისის შექმნა და გაუმჯობესება.

ფინალური პროექტი

პრაქტიკაზე დაფუძნებული სწავლების ერთ-ერთი გამორჩეული ნაწილი ფინალური პროექტია. მასზე სტუდენტები ინდივიდუალურად მუშაობენ და საინტერესო გამოცდილებას იღებენ. ფინალური დავალებისთვის მარიამს აპლიკაცია, ფაქტობრივად, ნულიდან უნდა შეექმნა. ამისთვის უნდა ჩაეტარებინა პოტენციური მომხმარებლების კვლევა, გაევლო იდეების შემუშავების ეტაპი, აეწყო პროტოტიპი და შემდეგ დაეტესტა მომხმარებლებთან. 

მარიამმა წიგნების აპლიკაციის შექმნა გადაწყვიტა, სადაც მომხმარებლები შეძლებდნენ წიგნების შერჩევას, შეფასებების დაწერას, სხვა მკითხველებთან დამეგობრებასა და მკითხველების საზოგადოებაში გაწევრიანებას. როგორც აღნიშნავს, აპლიკაციაზე მუშაობის პროცესი ძალიან საინტერესო იყო. კვლევისას რესპონდენტებისგან რამდენიმე სასარგებლო რჩევა მიიღო, რომლებიც შემდეგ აპლიკაციის შექმნისას გაითვალისწინა. კურსის მანძილზე უკუკავშირს იღებდა ლექტორებისგანაც, ეს კი საბოლოო პროექტის დახვეწაში დაეხმარა. საბოლოო ნამუშევრით მარიამი ძალიან კმაყოფილია ვარ და მიიჩნევს, რომ ამ კურსის გავლის გარეშე სრულყოფილი აპლიკაციის შექმნას ვერ შეძლებდა.

კურსის გავლის შემდეგ უფრო თავდაჯერებული გავხდი ჩემს, როგორც UX დიზაინერის, შესაძლებლობებში.

აქვე მარიამის რეკომენდაციებს გაგიზიარებთ, რომელთა დახმარებითაც უკეთ გაეცნობით UX კვლევისა და დიზაინის სამყაროს. 

  • Don Norman-ის წიგნი “The Design of Everyday Things”
  • Bella Martin-სა და Bruce Hanington-ის წიგნი “Universal methods of design”

თუ ამ მიმართულებით დაინტერესდი, არ გადადო თვითგანვითარება. დეტალურად გაეცანი კურსის სილაბუსს და შემოგვიერთდი Commschool-ში!

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება