ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

UX კვლევა & დიზაინი: თამო ცინცაძის შთაბეჭდილებები კურსიდან

blog-detail-img

ჩვენი ყოველდღიურობის უკვე საკმაოდ დიდი ნაწილი ციფრულ სამყაროს ეთმობა. ვებ-გვერდებისა თუ მობილური აპლიკაციების საშუალებით სხვადასხვა სახის ოპერაციებს უფრო მარტივად ვახორციელებთ.  მომხმარებლების საჭიროებებზე მორგებული ციფრული პროდუქტის შექმნაში კომპანიებს UX კვლევა & დიზაინი ეხმარება, რომელიც პროდუქტიდან მიღებულ გამოცდილებას საინტერესო მიგნებებში თარგმნის. ამიტომ ამ მიმართულებით პროფესიონალი კადრების ყოლა ყველა ბიზნესისთვის მომგებიანია.

თუ გაინტერესებს, როგორ იქმნება და ვითარდება ციფრული პროდუქტები, სწორად ადგილას მოხვდი. გაეცანი ბლოგს და გაიგე მეტი თამო ცინცაძისგან, რომელმაც UX კვლევა და დიზაინი Commschool-ში შეისწავლა.

თამო ყოფილი იურისტია და ამ მიმართულებით წლების განმავლობაში იყო დასაქმებული. ის დიზაინით რამდენიმე წლის წინ დაინტერესდა. UX/UI დიზაინი კი აღმოჩნდა ის პროფესია, რომელიც იდეალურად ერგებოდა მის პიროვნებასა და ინტერესებს. შესაბამისად, პროფესიის შეცვლა გადაწყვიტა.

აღმოვაჩინე UX დიზაინი და შევიძინე გარკვეული ცოდნა ამ სფეროში. თუმცა ყოველთვის ვგრძნობდი, რომ კვლევის მხრივ ინფორმაციის ნაკლებობას განვიცდიდი. ეს კურსიც ამიტომ ავარჩიე - ვეძებდი პროგრამას, რომელიც იქნებოდა მაქსიმალურად მოცულობითი და პრაქტიკული სავარჯიშოებით დატვირთული.

UX კვლევა & დიზანი: რას ისწავლი კურსზე?

თამოს თქმით, კურსმა მისი მოლოდინები სრულად გაამართლა. Commschool-ში გარკვეული თეორიული ცოდნით მოვიდა. ეს კურსი კი დაეხმარა, სხვა თვალით შეეხედა მთელი ამ პროცესისთვის, მანამდე წაკითხული თუ გაგებული სხვადასხვა ინფორმაცია თავში უფრო კარგად დაელაგებინა. რაც მთავარია, თითოეული ფაზის პრაქტიკულად გავლამ დიდი ცოდნა და თავდაჯერებულობა შესძინა. პროგრამის დასრულების შემდეგ უკვე შეუძლია, პროდუქტი შექმნას ისე, რომ დიზაინ ფიქრის ყველა ფაზა დამოუკიდებლად გაიაროს. ამასთანავე, თამომ კარგად გააცნობიერა, თუ რამდენად საჭირო და მნიშვნელოვანია კვლევის ჩატარება და მომხმარებლის საჭიროებების სწორად განსაზღვრა. სწავლის დროს კი კვლევისთვის საჭირო ბევრი უნარ-ჩვევაც გამომიმუშავა.

UX კვლევა და დიაზაინი

21 ლექცია | 63 საათი | 11 კვირა

ვფიქრობ, UX დიზაინერობა საკმაოდ შრომატევადი პროფესიაა, რომელიც მუდმივ ზრდას და განვითარებას მოითხოვს, ყოველთვის უნდა ეძებდე ახალ ინფორმაციას, სტატიებს, ახალ ტენდენციებს, ამიტომ მუდმივი განვითარება ამ პროფესიაში მნიშვნელოვანია.

როგორც თამო აღნიშნავს, ლექტორები პროფესიონალები, უშუალოები არიან და მუდმივად ცდილობდნენ, სტუდენტებისთვის რაც შეიძლება მეტი ახალი ინფორმაციის მიეწოდებინათ. ყოველთვის დროული და სასარგებლო იყო მათი უკუკავშირი სხვადასხვა დავალებაზე და მუდმივად მზად იყვნენ დასახმარებლად. ყოველი ლექცია საინტერესო დისკუსიებისგან შედგებოდა, ხშირად დროსაც კი აცილებდნენ, იმდენად ჩართულები იყვნენ პროცესში. თამო აღნიშნავს მთელი კურსის მანძილზე კოორდინატორის ჩართულობასაც, რომლისგანაც ყურადღებასა და მხარდაჭერას მუდმივად გრძნობდნენ.

ფინალური პროექტი

ფინალური ინდივიდუალური პროექტი Commschool-ის კურსების გამორჩეული ნაწილია. მის ფარგლებში სტუდენტები მიღებულ ცოდნას აჯამებენ და საინტერესო პრაქტიკულ გამოცდილებას იღებენ. თამო მთელი კურსის განმავლობაში მუშაობდა ვეტერინართან ვიზიტის დაჯავშნის აპლიკაციაზე, რომელიც ამ პროცესს უფრო მარტივს და სახალისოს გახდის და დროს მნიშვნელოვნად დაზოგავს. ამ პროექტის შთაგონება მისი კატა, კია გახლდათ. თამოს მთავარი მიზანი, ამ პროექტის ფარგლებში დიზაინ ფიქრის მეთოდოლოგიის ყველა ფაზის დამოუკიდებლად გავლა და საბოლოოდ პროდუქტის შექმნა იყო.

პროექტზე მუშაობა თამოსთვის ძალიან საინტერესო აღმოჩნდა, განსაკუთრებით კი, კვლევის ნაწილი. შერჩეულ სამიზნე სეგმენტთან ინტერვიუების საშუალებით ძალიან ბევრი ინფორმაცია და მიგნებები შეაგროვა. პოტენციურ მომხმარებელთან უშუალოდ გასაუბრებისა და სიღრმისეული ინტერვიუების დახმარებით სულ სხვა თვალით შეხედა ამ პროექტს: ისწავლა მათი გადმოსახედიდან საკითხების აღქმა და ფიქრი.

საბოლოოდ, ძალიან კმაყოფილი ვარ. მომეცა საშუალება, მემუშავა ჩემთვის საინტერესო თემაზე, 0-დან დამეწყო მუშაობა და 3 თვის მანძილზე დამოუკიდებლად შემექმნა პროექტი კვლევის ჩატარებიდან დიზაინის შექმნასა და დატესტვამდე, რაც ჩემთვის ძალიან საინტერესო და მრავლისმომცემი გამოცდილება იყო.

მთელი კურსის მანძილზე ლექტორები ძალიან ჩართულები იყვნენ, ყველა დავალებაზე საინტერესო უკუკავშირს და რჩევებს იძლეოდნენ, რაც თამოს მისი პროდუქტის უკეთესად დახვეწაში ეხმარებოდა. ამ რჩევების გათვალისწინება კი მასაც, როგორც UX/UI დიზაინერს, ზრდიდა. შედეგად, ბევრი მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევა შეიძინა და განივითარა, რაც ფიქრობს, რომ ძალიან დაეხმარება, იმუშაოს იმ სფეროში, რომელშიც თავს ძალიან კომფორტულად გრძნობს.

თუ გსურს, ერთ-ერთ მოთხოვნად ციფრულ პროფესიას დაეუფლო, ახალი თავგადასავლებისთვის Commschool-ში გელოდებით! UX კვლევისა და დიზაინის შესწავლას 25 მაისიდან შეძლებ

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება