ახალი კორონავირუსის ეპიდემიამ თანამედროვეობის ყველაზე მასშტაბური ქცევითი ცვლილებები გამოიწვია – „ილუმინერა ინსტიტუტის“ ხელმძღვანელი, აშოკ სეთი ქცევითი მეცნიერების დარგში გვიამბობს იმ ძირითადი თეორიების შესახებ, რომელიც მარკეტინგის მენეჯერებს ახლებური ქცევებით განპირობებული რეალობის შესაბამისი სტრატეგიების შემუშავებაში დაეხმარება.
ბუნებრივია, რომ უცნობი ვირუსის შემაშფოთებელი ტემპით გავრცელება განსაკუთრებული სიფრთხილისაკენ გვიბიძგებს – მარკეტინგის მენეჯერებმა აუცილებლად უნდა გაითვალისწინონ, რომ ასეთ დროს აუცილებელია მომხმარებელთან პოზიტიური და პროაქტიური კომუნიკაცია და მათი შიშების შეძლებისდაგვარად გაქარწყლებაც.
ახლა, როგორც არასდროს, ბრენდების სტანდარტული დაპირება უნდა ეფუძნებოდეს უსაფრთხოებას და ნდობას.
ხანდახან გზავნილის ჩარჩო ბევრად უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე თავად გზავნილი – ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მარკეტინგის მენეჯერებმა ჩვეული გზავნილები სრულად უნდა დაივიწყონ; აუცილებელია ამ გზავნილების ახლებურ ჩარჩოებზე ადაპტაცია.
მარკეტინგი COVID-19-ით გამოწვეული კრიზისის პირობებში
შესაძლებელია, ითქვას, რომ უახლესი ისტორიის მანძილზე პირველად ჩინელების მხრიდან უპრეცენდენტოდ ჰომოგენური ქცევის მომსწრენი გავხდით. ამის დასტურია მილიარდზე მეტი ადამიანის თვითიზოლაცია, დამცავი ნიღბების ფაქტობრივად საყოველთაო გამოყენება, ხელის გულმოდგინედ დაბანა თუ საზარელი ვირუსისგან თავის დაცვის ნებისმიერი სხვა ქმედება.
ქცევითი მეცნიერების აზრით, ქცევითი ცვლილების ასეთი მასშტაბი უცნობი ფენომენისადმი ბუნებრივი შიშით, ავტორიტეტისადმი მიკერძოებითა და ჯოგური სოციალური ტენდენციებითაა განპირობებული.
რა საკვირველია, ქცევის ამგვარი ცვლილებები მოხმარების კულტურაზეც მოქმედებს. ამ პერიოდში რესტორნების, სასტუმროების, სამოგზაურო სერვისებისა თუ გასვლითი გართობის მომხმარებელთა რიცხვი ფაქტობრივად ნულს გაუტოლდა. თუმცა, მარკეტინგის მენეჯერების უმრავლესობას ამ ისედაც ცხადი ფაქტების მიღმა გახედვა და როგორც ახლა, ისე მომავალი თვეების მანძილზე მომხმარებლების თუ ბრენდების დასახმარებლად აუცილებელი კონკრეტული ქმედებების ფორმულირება სურს.
დასაწყისისთვის უპრიანია, ამ საკითხს ქცევითი მეცნიერების ჭრილში დავაკვირდეთ:
ქცევა: შიში და შფოთვა
თეორია: კუმულაციური ეფექტი
დასკვნა: აწარმოეთ პოზიტიური და პროაქტიური კომუნიკაცია
კვლევების თანახმად, ადამიანი ხშირად ანიჭებს მცირე ალბათობას დიდ მნიშვნელობას. იმის გათვალისწინებით, რომ ისეთ ქალაქებში, როგორიცაა შანხაი და პეკინი, ჯამში სულ რაღაც რამდენიმე ასეული შემთხვევა დაფიქსირდა, ვირუსის გავრცელების ალბათობა საკმაოდ დაბალია, თუმცა, ჩვენ ძალაუნებურად ვაზვიადებთ არსებულ რისკს და ყოველივე ამას უზარმაზარ საშიშროებად აღვიქვამთ. უნდა აღინიშნოს, რომ კუმულაციურ ეფექტს უამრავი ბიზნესი ეყრდნობა და თანაც წარმატებით. არავინ იყიდდა ლატარეის ბილეთს ჯეკპოტის მოგების უსასრულოდ მცირე შანსის ჰიპერბოლიზების გარეშე. არავინ დაეზღვეოდა, რაიმე სახის დანაკარგის საშიშროება იმაზე ბევრად დიდად რომ არ მოჩვენებოდა, ვიდრე ამგვარი კატასტროფის რეალური შანსია.
გარდა ამისა, სიფრთხილისაკენ მიდრეკილება ევოლუციის შედეგიცაა. ყველაზე გამბედავმა, შეუპოვარმა წინაპრებმა ვერ იცოცხლეს იმდენ ხანს, რომ თავისი გენები მომავალი თაობისათვის გადაეცათ. შედარებით მოკრძალებულნი და ფრთხილნი კი გადარჩნენ და მათთან ერთად—მათი გენეტიკური კოდიც. შეუცნობელი ფენომენის შიში ჩვენი ტვინის ნაწილია. გარდაუვალია, რომ ეს უცნობი ვირუსიც, გავრცელების შემაშფოთებელი ტემპით, განსაკუთრებული სიფრთხილისკენ გვიბიძგებდეს.
მომხმარებლების სახლში შეყუჟვისა და ჩვეული აქტივობებისაგან თავის შეკავების შედეგად წარმოქმნილი ეკონომიკური ზარალის მაგნიტუდა და გაყიდვების უნივერსალური ვარდნა უზარმაზარია – არა მხოლოდ სამოგზაურო სერვისების, გართობისა და რესტორნების ინდუსტრიების, არამედ ზოგადად ყველა ბრენდისა და პროდუქტის შემთხვევაშიც.
მიუხედავად იმისა, რომ მოკლევადიანი დანაკარგი გარდაუვალია, მარკეტინგის მენეჯერებმა აუცილებლად უნდა შეინარჩუნონ ბრენდის იმიჯი, აწარმოონ პოზიტიური და პროაქტიური კომუნიკაცია და მომხმარებლებს, შიშების გაქარწყლებასთან ერთად, თავდაცვის სწორ ხერხებზეც მიუთითონ.
ქცევა: დეპრესიული განწყობა
თეორია: ხელმისაწვდომობის ევრისტიკა
დასკვნა: ბრენდის დაპირების ფორმულირებისას არ დაგავიწყდეთ უსაფრთხოება და ნდობა
განუსაზღვრელი დროით სახლში გამომწყვდეულ მომხმარებლებს, რომლებსაც ხელიდან გამოეცალათ ჩვეული რუტინა და ახლა, დეპრესიისაკენ მიდრეკილნი, საზარელი ვირუსის გავრცელებას სოციალური მედიის News Feed-იდან აკვირდებიან, ნამდვილად უპრეცენდენტო სტრესთან უხდებათ გამკლავება.
ეს მათთვის სრულიად ახალი გამოცდილებაა. მათაც კი, ვინც SARS-ის ეპიდემიას მოესწრო, დაავადების შიში დიდი ხნის წინ დავიწყეს. მოვლენამ, რომლის მომსწრეც, ალბათ, ცხოვრებაში ერთხელ თუ გახდები, ახალგზრდების უმრავლესობას თავდაყირა დაუყენა წარმოდგენები სტაბილურობისა და წინსვლის შესახებ. უამრავი ადამიანი მოწყდა ცხოვრების ჩვეულ რეჟიმს, სამსახურს და საცხოვრებელ ადგილსაც კი.
ხელმისაწვდომობის ევრისტიკის თანახმად, მომხმარებლები ახლა კორონავირუსის შიშით არიან შეპყრობილნი და ყოველივე ეს სხვა მნიშვნელოვანი რისკების უგულვებელყოფის ხარჯზე ხდება. ისინი, ვისაც ხელიდან გამოეცალა მხიარულების არა ერთი ტიპიური წყარო და ვისი მომავალიც ბუნდოვანებითაა მოსილი, შფოთავენ, ბრაზობენ და თითქმის აღარც იღიმიან.
ისტორიული თვალსაზრისით, ჩინელები გარკვეულწილად მიჩვეულები არიან შიშში ყოფნას. რძის კონტამინაცია მელამინით, მდინარე ჰუანპუში მოტივტივე ღორების გვამები, ფრინველის გრიპი, სარკინიგზო ავარიები და მუდმივად დაბინძურებული ჰაერი ჩინელის გონებას არასდროს აძლევს მოდუნებისა და საყვარელი ადამიანების ჯანრმთელობასა და უსაფრთხოებაზე ფიქრის შეწყვეტის საშუალებას. გარდაუვალია, რომ ახალი კორონავირუსი მხოლოდ გაუმძაფრებს მათ ამგვარ განცდებს და მომხმარებელი მეტი სიფრთხილით შეაფასებს პროდუქტებს და სერვისებს, რომელიც მას უსაფრთხოებას შეჰპირდება. ამავდროულად, მომხმარებლის გულის მოსაგებად ბრენდებს ბევრად უფრო დიდი ძალისხმევის გაღება მოუხდებათ.
ამრიგად, ბრენდის სტანდარტულ შეთავაზებაში უსაფრთხოებისა და ნდობის თემის ინტეგრირება ისეთი მნიშვნელოვანია, როგორც არასდროს.
ქცევა: ახალი შესაძლებლობები ჰიგიენის ნორმების გასაუმჯობესებლად
თეორია: ჩვევის მარყუჟი
დასკვნა: დაამკვიდრეთ ახლებური სიგნალები და გაზარდეთ თქვენი ონლაინ აქტივობა
მიუხედავად იმისა, რომ ტრადიციულად ასე არ ფიქრობენ, დამოკიდებულების ცვლილება, როგორც წესი, ქცევის ცვლილებას სდევს თან. ამჟამინდელ სიტუაციაში მომხმარებლებს არა ერთი ქცევის შეცვლა მოუხდათ. აღნიშნული ცვლილება დადებითად იმოქმედებს უამრავ ინდუსტრიაზე და ამავდროულად, კარგი შანსია იმისა, რომ ჯანსაღი ჩვევები მომავალშიც შევინარჩუნოთ.
COVID-19-ის ეპოქის დასრულების შემდეგ, სულ მცირე, ხელის ხშირად დაბანისა და ჰიგიენის ნორმების გულმოდგინედ დაცვის ჩვევა მაინც უნდა შემოგვრჩეს. თუმცა, ისიც შესაძლებელია, რომ ამგვარმა ჩვევებმა ძალაც დაკარგოს, ვინაიდან ნებისმიერი ჩვევის მარყუჟის ფორმირების წინაპირობა ბიძგია. ამ პერიოდის ბიძგი კი ინფექციის მუდმივი შიშია, რომლის პროვოცირებასაც, თავის მხრივ, მედიაც ახდენს.
კორონავირუსის შემდგომ ეტაპზე მარკეტერებს ამგვარი სიგნალების სანაცვლო სიგნალების გაჩენა შეუძლიათ. მეტიც, კარგი იქნება, მთავრობების ხელთ არსებული მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებითაც გაგრძელდეს ჰიგიენის მნიშვნელობის შესახებ საუბარი, რათა ჯანსაღი ჩვევები მომხმარებელთა ცნობიერების განუყრელი ნაწილი გახდეს და ამ გზით მათ პოტენციურ მომავალ პრობლემებთან გამკლავებაც გაუადვილდეთ.
ასევე, მომხმარებლები სულ უფრო და უფრო ხშირად უკვეთავენ სურსათს ინტერნეტის საშუალებით, „სველ ბაზარში“, სუპერმარკეტსა თუ ჰიპერმარკეტში წასვლის ნაცვლად. იზოლაციის ამ პერიოდში, როდესაც ადამიანები ხალხმრავალ შოპინგ სივრცეებს უფრთხიან, ონლაინ არხები მყიდველის ჩვევის სრული ტრანსფორმაციის საშუალებას იძლევა. თუ მომხმარებლის ონლაინ შოპინგის გამოცდილება დადებითი გამოდგა, უფრო დიდი ალბათობა იქნება იმისა, რომ ჯანსაღი საკვები და ზოგადად სურსათი მომავალშიც ინტერნეტით იყიდონ. ეს კი თავის მხრივ მხოლოდ დააჩქარებს ამ მიმართულებით უკვე დაწყებულ სვლას.
მეტიც, ეს შესაფერისი დროა იმისათვის, რომ ყველა ბრენდმა გაზარდოს ონლაინ აქტივობა და გააძლიეროს ციფრული მარკეტინგი. “Brick-and-mortar” სივრცეებზე დაწესებული შეზღუდვების თუ ზოგადი რეზისტენტულობის გამო, მომხმარებლები მეტ დროს ატარებენ ინტერნეტში. ჩინეთი ამ თვალსაზრისით უკვე ლიდერი იყო, COVID-19-ის ეპიზოდმა კი მას დამატებითი ბიძგიც მისცა.
„სახალისო ხარჯვის“ ადგილი სახლს მიღმაა. ჩინეთში საკვები და სასმელი (განსაკუთრებით კი დასავლური ალკოჰოლი) მეტწილად ბარებსა და რესტორნებში იყიდება. დიდია ალბათობა იმისა, რომ სავალდებულო იზოლაციამ ხელი შეუწყოს აღნიშნული აქტივობების სახლებში გადმონაცვლებას. შესაძლოა, მარკეტინგის მენეჯერების მხრიდან მცირე ბიძგიც კი საკმარისი აღმოჩნდეს იმისათვის, რომ ხალხმრავალი ბარების თუ რესტორნების მიმართ ისედაც სკეპტიკურად განწყობილმა მომხმარებელმა ამავე პროდუქციის სახლიდან გაუსვლელად შეძენა არჩიოს (თუმცა, არაა აუცილებელი ეს ე.წ. out-of-home მოხმარების ხარჯზე მოხდეს). დროთა განმავლობაში შესაძლებელია ეს აპრობირებულ ქცევად ჩამოყალიბდეს.
ბევრ ახალგაზრდა ჩინელ წყვილს ფაქტობრივად მივიწყებული ჰქონდა სამზარეულო და ისინი სიამოვნებით მიირთმევდნენ გარეთ. რესტორნების დახურვამ და მიწოდების სერვისებზე შეზღუდვების დაწესებამ კი ბევრ მათგანს საკვების სახლში მომზადებისკენ უბიძგა. მართალია, უამრავს ერთი სული აქვს, როდის დაუბრუნდება ცხოვრების ჩვეულ სტილს, მაგრამ ნაწილს შესაძლოა, ძალიანაც მოეწონოს საკვების სახლში მომზადების ახალი ტრადიცია, რაც დამატებით შესაძლებლობებს აჩენს საკვები ინგრედიენტების, კულინარიული აქსესუარების თუ ტექნიკის კომპანიებს.
და ბოლოს, მომხმარებლების შეზღუდულმა მობილურობამ დადებითად იმოქმედა ონლაინ სწავლების, თამაშების, გართობისა თუ საოფისე პროდუქციის ბიზნესებზე. რა თქმა უნდა, აუცილებელია, მათაც იზრუნონ უფრო გრძელვადიანი და მდგრადი სტრატეგიის განსაზღვრაზე.
ქცევა: მოღუშულობა
თეორია: კონსტრუირება
დასკვნა: ოპტიმისტური და სიმშვიდის მომგვრელი კომუნიკაცია
მთავარი კითხვა, რაც აწუხებს ყველა მარკეტინგის იმ მენეჯერს, რომელმაც საკმაოდ დიდი ინვესტიცია გაიღო კრიზისამდე, არის ის, თუ რამდენად მიზანშეწონილია ჩვეული დაჟინებული ტონის შენარჩუნება, ბედნიერი მომხმარებლების წარმოჩენა და ზოგადად ტიპიური მარკეტინგული აქტივობების გაგრძელება. თუ ამჯერად მარკეტინგის მენეჯერებმა თვალი უნდა გაუსწორონ იმ სტრესს და გაურკვევლობას, რომელიც ირგვლივ სუფევს და რეკლამაც, მომხმარებლის მსგავსად, უფრო სერიოზული და ნაკლებად ღიმილიანი უნდა გახდეს?
ამ პერიოდში განმგმირავი, ზედმეტად პოზიტიური რეკლამა დისონანსს გამოიწვევს. მიუხედავად იმისა, რომ მომხმარებლები ყველაზე მეტად ნორმის დაბრუნებას ისურვებდნენ, გარდაუვალია, რომ ამ ეტაპზე ცხოვრების მხიარულ წესს შფოთვა გადაფარავს. მეტიც, შესაძლოა, ამან უარყოფითადაც იმოქმედოს მომხმარებელზე და ბრენდი უსულგულოდ და არასენსიტიურადაც წარმოაჩინოს მათ თვალში. ამრიგად, ალბათ, სასურველია, ბრენდებს შედარებით უფრო ზომიერი კომუნიკაცია ჰქონდეთ, დროებით შეაჩერონ ან შეამცირონ ტრადიციული სარეკლამო აქტივობები და შეთავაზებები.
ქცევითი ეკონომიკის თანახმად, ხანდახან, გზავნილის ჩარჩო ბევრად უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე თავად გზავნილი. ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მარკეტინგის მენეჯერებმა უარი უნდა თქვან ჩვეულ გზავნილებზე, არამედ აუცილებელია, მათ ახლებური ჩარჩო მიუსადაგონ. ეს ჩარჩოები კი მხარდაჭერას, ინფორმირებას და ნუგეშისცემას უნდა ითვალისწინებდეს. „ჩვენ გვესმის, რომ შფოთავ და სულაც არ ვგეგმავთ ბრენდების წინ წამოწევას. შენ გვერდით ვართ და მზად ვართ, არსებულ საფრთხესთან გამკლავებასა და ცხოვრების ჩვეული სტილის დაბრუნებაში დაგეხმაროთ. ამავდროულად, ჩვენი პროდუქცია კვლავაც ხელმისაწვდომია და როცა გენებოს, სიამოვნებით მოგაწვდით“ – აი, ეს არის ის მთავარი სენტიმენტი, რომლის ირგვლივაც უნდა შევთხზათ თითოეული გზავნილი და რისი მოსმენაც ყველაზე მეტად ესიამოვნება მომხმარებელს.
თანაზიარობის პრინციპის თანახმად, მომხმარებელს კარგად დაამახსოვრდება ის ბრენდები, რომლებმაც მათ მხარდაჭერა გამოუცხადეს. დადებითი, სწორად დაგეგმილი კომუნიკაცია მარკტერებს ბრენდებსა და მომხმარებლებს შორის არსებული კავშირების გამყარებაში დაეხმარება.
მნიშვნელოვანია განკურნებული და არა – დაღუპული, გმირი და არა – ანტაგონისტი.
ავტორი:აშოკ სეთი მარკეტინგისა და სტრატეგიის საკონსულტაციო ჯგუფის, „ილუმინერა ინსტიტუტის“ გენერალური მენეჯერი.
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
თქვენ წარმატებით ჩაეწერეთ კონსულტაციაზე, ჩვენი გუნდი ძალიან მალე დაგიკავშირდებათ
Please create student account.
Start Now
Before starting the free course, please read the following terms and conditions
to begin
your journey:
წესები & პირობები
ყოველგნარი გაუგებრობის თავიდან აცილების მიზნით, გთხოვთ, ყურადღებით გაეცნოთ ამ წესებს და პირობებს კურსის შეძენამდე.
1. რეგისტრაცია
1.1.
კურსზე რეგისტრაციით, თქვენ ეთანხმებით ამ წესებსა და პირობებს ("პირობები").იმ შემთხვევაში თუ თქვენ შერჩეული იქნებით კურსისთვის მოგიწევთ ამ წესებით და პირობებით ხელმძღვანელობა.
1.2.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლა იტოვებს უფლებას არ შეარჩიოს აპლიკანტი კურსზე, თუ ის არ აკმოყიფილებს კურსის პრერეკვიზიტებს.
2. განმარტებები
2.1.
"სერვისი" გულისხმობს ჩვენს ვებ-გვერდს ვებსაიტს, სასწავლო პროგრამებს/კურსებს და დაკავშირებულ მასალებს ან/და კომუნიკაციას.
2.2.
"მომხმარებელი," "თქვენ," ან "თქვენი" გულისხმობს ნებისმიერ პირს ან ორგანიზაციას, რომელიც სარგებლობს ჩვენი სერვისებით, მათ შორის, კურსებით დაინტერესებული პირი, აპლიკანტი, სტუდენტი.
2.3.
"კონტენტი" გულისხმობს ყველა მასალას, კურსს, დოკუმენტს და ინფორმაციას, რომელიც ხელმისაწვდომია ჩვენი სერვისის მეშვეობით.
2.4.
„ლექტორი“ ადამიანი, რომლიც ხელმძღვანლობს კონკრეტულ სასწავლო პროგრამას/კურსს, ხოლო კურსის მონაწილეებს - მენტორობას.
2.5.
„კოორდინატორი“ - ადამიანი, რომელიც კოოდინირებას უწევს სასწავლო პროცესებს, იქნება ეს სასწავლო პროცესის დაგეგმვა ცხრილის გაწერიდან კურსის დასასრულამდე თუ “სტუდენტის” დახმარება სასწავლო პროცესის მიმდინარეობისას.
3. კურსზე რეგისტრაცია
3.1.
კურსზე რეგისტრაციის მომენტში სტუდენტი იღებს სრულ პასუხისმგებლობას, რომ მას:
3.1.1.
წაკითხული და გააზრებული აქვს კურსის პრერეკვიზიტები და მოთხოვნები;
3.1.2.
გააზრებული აქვს კურსის შინაარსი, სილაბუსი;
3.1.3.
გაეცნო კურსის ლექტორს და მის ბიოგრაფიას;
3.1.4.
გააზრებული აქვს კურსის დატვირთვა და ინტენსივობა;
3.1.5.
გააზრებული აქვს კურსის ფორმატი;
3.2.
კურსზე რეგისტრაციის მომენეტში სტუდენტი ტვირთავს განახლებულ რეზიუმეს, რომლის სისწორეზეც სრული პასუხისმგებლობა ეკისრება მას.
3.3.
სტუდენტმა კურსის დაწყებამდე მინიმუმ 5 დღით ადრე უნდა შეატყობინოს კოორდინატორს რეგისტრაციის გაუქმების და კურსიდან ამორიცხვის მოთხოვნა.
4. დასწრება და მონაწილეობა
4.1.
სტუდენტები ვალდებულნი არიან:
4.1.1.
შეასრულონ ფინალურური პროექტი და მიიღონ 51 ქულაზე მეტი, იმისათვის რომ კურსი ჩაითვალოს წარმატებულად დასრულებულად და სტუდენტს გადაეცეს სერტიფიკატი;
4.1.2.
დაიცვან ლექტორისა და კურსის კოორდინატორის მითითებები;
4.1.3.
არ შეუშალონ ხელი სალექციო პროცესის მიმდინარეობას;
4.1.4.
აცნობონ კოორდინატორს ყველანაირი გადაუდებელი პრობლემა (ჯანმრთელობის პრობლემა, ოჯახის წევრების გარდაცვალება, ა.შ.), რომელიც ხელს უშლის მათ დასწრებას ან/და ფინალური პროექტის ჩაბარებას.
5. ანგარიშსწორება
5.1.
კურსის საფასური სრულად უნდა იყოს გადახდილი კურსის დაწყებამდე 7 დღით ადრე.
5.2. თანხის სრულად დაბრუნება შესაძლებელია მხოლოდ კურსის დაწყებამდე 5 დღით ადრე, იმ შემთხვევის გარდა როდესაც კურსი ჩვენი მიზეზის გამო არ იწყება.
6. ინტელექტუალური საკუთრების უფლებები
6.1.
ჩვენი სერვისის მეშვეობით მოწოდებული ყველა მასალა დაცულია საავტორო და სხვა ინტელექტუალური საკუთრების უფლებებით.
6.2.
მომხმარებლებს არ აქვთ უფლება:
6.2.1.
გადაიღონ ან ჩაიწერონ ვიდეო ლექციები ადმინისტრაციისგან დამოუკიდებლად;
6.2.2.
გაუზიარონ მესამე პირს წვდომისთვის საჭირო მონაცემები და ჩანაწერები;
6.2.3.
გაავრცელონ ან გაყიდონ სასწავლო მასალები;
6.3.
კურსის განმავლობაში შექმნილი დემო/ფინალური პროექტების ინტელექტუალური საკუთრება ეკუთვნის სტუდენტს.
6.4.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლას აქვს უფლება გამოიყენოს პროექტები მარკეტინგული და სარეკლამო მიზნებისთვის.
6.5.
სტუდენტს უფლება აქვს გამოიყენოს პროექტები საკუთარ პორტფოლიოში.
6.6.
დემო/ფინალური პროექტების გამოყენების შეზღუდვები:
6.6.1.
აკრძალულია სხვა სტუდენტების პროექტების კოპირება ან გამოყენება;
6.6.2.
დაცული უნდა იყოს მესამე მხარის საავტორო უფლებები.
7. პასუხისმგებლობის შეზღუდვა
7.1.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლა არ არის პასუხისმგებელი:
7.1.1
მომხმარებლის ტექნიკურ პრობლემაზე ან მათი მიზეზით სერვისის შეფერხებებზე;
7.1.2.
სტუდენტის პროგრამული სისტემებით უზრუნველყოფზე კურსების მიმდინარეობისას;
7.1.3.
მომხმარებლისთვის თანხის დაბრუნებაზე, იმ შემთხვევაში, თუ თბილისის კომუნიკაციის სკოლისგან დამოუკიდებლად, ან წინამდებარე წესებისა და პირობებით გათვალისწინებული მოთხოვნების დაღვევის გამო, პირი არ/ვერ ისარგებლებს შეთავაზებული მომსახურებით.
8. გაუქმების პოლიტიკა
8.1.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლა იტოვებს უფლებას:
8.1.1
გააუქმოს ან გადაიტანოს კურსები;
8.1.2.
შეცვალოს კურსის შინაარსი;
8.1.3.
შეცვალოს ლექტორი;
8.1.4.
შეცვალოს ლექციების განრიგი.
8.2.
პუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებში, თბილისის კომუნიკაციის სკოლა იღებს ვალდებულებას მომხარებელს შეატყობინოს ცვლილების შესახებ გონივრულ ვადაში, მანამ სანამ კურსი დაიწყება.
9. სერტიფიცირება
9.1.
სერტიფიკატები გაიცემა მხოლოდ:
9.1.1
კურსის წარმატებით დასრულების შემდეგ;
9.1.2.
ყველა გადასახადის დაფარვის შემდეგ.
9.2.
ფინალური პროექტის გადაბარება არ არის დაშვებული სკოლის მიერ.
9.3.
ფინალური პროექტის გადადება ან ვადაზე ადრე ჩაბარება არ ხდება, იმ შემთხვევის გარდა თუ:
9.3.1
სტუდენტს აქვს ჯანმრთელობის პრობლემა და შეუძლია წარმოადგინოს ცნობა;
9.3.2
სტუდენტს აქვს გადაუდებელი პირადი მიზეზები, რომლის დადასტურებაც შესაძლებელია დოკუმენტით.
10. ცვლილებები
10.1.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლა იტოვებს უფლებას შევცვალოთ ეს პირობები ნებისმიერ დროს. ცვლილებები ძალაში შედის ვებგვერდზე გამოქვეყნებისთანავე.
10.2.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლის საკუთრებაა:
10.2.1.
ყველა სასწავლო მასალა, პრეზენტაცია, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერი;
10.2.2
მეთოდოლოგიური მასალები და სასწავლო გეგმები.
11. კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
11.1.
ჩვენი სერვისით სარგებლობა ასევე რეგულირდება ჩვენი კონფიდენციალურობის პოლიტიკით, რომელიც ამ პირობების განუყოფელი ნაწილია.
12. დამატებითი პირობები
12.1.
უფლებების დაცვის მექანიზმები:
12.1.1.
თბილისის კომუნიკაციის სკოლა იტოვებს უფლებას გაატაროს სამართლებრივი ზომები უფლებების დარღვევის შემთხვევაში.
12.1.2.
დარღვევებზე რეაგირება მოხდება საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად.
12.1.3
მომხმარებელი თანახმაა აანაზღაუროს იურიდიული ხარჯები დარღვევის შემთხვევაში.
13. პირობების მიღება
13.1.
კურსზე რეგისტრაციით თქვენ ადასტურებთ, რომ წაიკითხეთ, გაიგეთ და ეთანხმებით ამ წესებსა და პირობებს.
14. მოქმედი კანონმდებლობა
14.1.
ეს წესები და პირობები ექვემდებარება საქართველოს კანონმდებლობას.
Terms & Conditions
To avoid any misunderstandings, please carefully review these terms and conditions before purchasing the course
1. Registration
1.1.
By registering for the course, you agree to these terms and conditions ("Terms"). If you are selected for the course, you will be required to abide by these terms and conditions.
1.2.
The Tbilisi School of Communication reserves the right not to select an applicant for the course if they do not meet the course prerequisites.
2. Definitions
2.1.
"Service" refers to our website, educational programs/courses, and related materials or communications.
2.2.
"User," "you," or "your" refers to any person or organisation using our services, including interested parties, applicants, and students.
2.3.
"Content" refers to all materials, courses, documents, and information available through our service.
2.4.
"Lecturer" is a person who leads a specific educational program/course and mentors course participants.
2.5.
"Coordinator" is a person who coordinates educational processes, from scheduling to course completion, and assists "students" during the learning process.
3. Course Registration
3.1.
At the time of course registration, the student takes full responsibility that they:
3.1.1.
Have read and understood the course prerequisites and requirements;
3.1.2.
Understand the course content and syllabus;
3.1.3.
Have reviewed the course lecturer and their biography;
3.1.4.
Understand the course workload and intensity;
3.1.5.
Understand the course format;
3.2.
At the time of course registration, the student is required to upload an updated resume, for which they are fully responsible for ensuring its accuracy.
3.3.
The student must inform the coordinator at least 5 days in advance if they cannot start the course.
4. Attendance and Participation
4.1.
Students are obliged to:
4.1.1.
Complete the final project and receive more than 51 points for the course to be considered completed and for the student to receive a certificate;
4.1.2.
Follow the instructions of the lecturer and course coordinator;
4.1.3.
Not interfere with the lecture process;
4.1.4.
Must inform the coordinator of any urgent issues (such as health problems, the death of a family member, etc.) that prevent them from attending or submitting the final project.
5. Payment
5.1.
The course fee must be paid in full 7 days before the course starts.
5.2. A full refund is possible only 5 days before the course starts, except when the course does not start due to our reasons.
6. Intellectual Property Rights
6.1.
All materials provided through our service are protected by copyright and other intellectual property rights.
6.2.
Students are not allowed to:
6.2.1.
Copy or record video lectures independently of the administration;
6.2.2.
Share access data and records with third parties;
6.2.3.
Distribute or sell educational materials.
6.3.
The intellectual property of demo/Final projects created during the course belongs to the student.
6.4.
The Tbilisi School of Communication has the right to use projects for marketing and advertising purposes.
6.5.
The student has the right to use projects in their portfolio.
6.6.
Restrictions on the use of demo/Final projects:
6.6.1.
It is forbidden to copy or use other students' projects;
6.6.2.
Third-party copyrights must be respected.
7. Limitation of Liability
7.1.
The Tbilisi School of Communication is not responsible for:
7.1.1
User's technical problems or service disruptions caused by them;
7.1.2.
Providing software systems for students during courses;
7.1.3.
Refunding the user if, independently of the Tbilisi School of Communication or due to violation of these terms and conditions, the person does not/cannot use the offered service.
8. Cancellation Policy
8.1.
The Tbilisi School of Communication reserves the right to:
8.1.1
Cancel or postpone courses;
8.1.2.
Change course content;
8.1.3.
Change the lecturer;
8.1.4.
Change the lecture schedule;
8.2.
In cases provided for in this clause, the Tbilisi School of Communication undertakes to notify the user of the change within a reasonable time before class starts.
9. Certification
9.1.
Certificates are issued only:
9.1.1
After successful completion of the course;
9.1.2.
After all payments have been made.
9.2.
Retaking the final project is not allowed by the school.
9.3.
Postponing or submitting the final project early is not allowed, except if:
9.3.1
The student has a health problem and can provide a certificate;
9.3.2
The student has urgent personal reasons that a document can confirm.
10. Changes
10.1.
The Tbilisi School of Communication reserves the right to change these terms anytime. Changes take effect immediately upon publication on the website.
10.2.
The Tbilisi School of Communication owns:
10.2.1.
All educational materials, presentations, video and audio recordings;
10.2.2
Methodological materials and curricula.
11. Privacy Policy
11.1.
Use of our service is also governed by our Privacy Policy, which is an integral part of these Terms.
12. Additional Terms
12.1.
Rights protection mechanisms:
12.1.1.
The Tbilisi School of Communication reserves the right to take legal measures in case of rights violations.
12.1.2.
Violations will be responded to by Georgian legislation.
12.1.3
The user agrees to reimburse legal expenses in case of violation.
13. Acceptance of Terms
13.1.
By registering for the course, you confirm that you have read, understood, and agree to these terms and conditions.
14. Governing Law and Jurisdiction
14.1.
These terms of use, their subject matter and their formation are governed by Georgian law.
გახდი ლექტორი
თქვენი განაცხადი მიღებულია, ჩვენი გუნდი ძალიან მალე დაგიკავშირდებათ!
თქვენ წარმატებით გამოიწერეთ ჩვენი გვერდი! სიახლეების შემთხვევაში დაგიბრუნდებით ელ-ფოსტაზე