IT ბიზნეს ანალიტიკოსი: პროფესია, უნარები, კარიერული გზა

blog-detail-img

მაშინ, როდესაც ტექნოლოგიების ეპოქა ახალ-ახალ გამოწვევებს გვთავაზობს, ციფრული პროდუქტების შექმნის პროცესი უფრო კომპლექსური ხდება. ამ სირთულეს კი ბუნებრივია, ახალ-ახალი პროფესიების გაჩენა ახლავს თან, რომელთაგან ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი IT ბიზნეს ანალიტიკოსია. 

ამიტომ გასაკვირი არ იქნება თუ გეტყვი, რომ 2019 წლიდან დღემდე ამ პროფესიაზე მოთხოვნა 11%-ით არის გაზრდილი, საქართველოში კი მათი საშუალო ანაზღაურება 3500 ლარია.

ამ ბლოგში კი მინდა უფრო დეტალურად გესაუბრო IT ბიზნეს ანალიტიკაზე – პროფესიაზე, მოვალეობებსა და კარიერული განვითარების  გზაზე.

ვინ არის IT ბიზნეს ანალიტიკოსი?

IT ბიზნეს ანალიტიკოსი ციფრული პროდუქტის (აპლიკაცია, საიტი) განვითარების გუნდის წევრია, რომელიც ერთგვარი შუამავლის როლს ასრულებს ბიზნესსა და IT გუნდს შორის, უფრო მარტივად რომ ვთქვათ, იგი ბიზნეს მოთხოვნებს თარგმნის IT სპეციალისტებისთვის გასაგებ ენაზე და პირიქით, ამიტომ მას საქართველოში “ბიზნეს თარჯიმანსაც” უწოდებენ. 

ფუნქცია-მოვალეობები

ბუნებრივია, გარდა თარჯიმნობისა, IT ბიზნეს ანალიტიკოსს სხვა ისეთი მნიშვნელოვანი მოვალეობებიც აკისრია, როგორიცაა:

● ბიზნესის მოთხოვნების განსაზღვრა და აღწერა

● პროდუქტის არსებული მდგომარეობის ანალიზი

● პროდუქტის განვითარების მომავლის განსაზღვრა – ამ ნაწილში IT ბიზნეს ანალიტიკოსი გეგმავს თემატურ შეხვედრებს დაინტერესებული მხარეებისთვის (პროდუქტის დამკვეთი, დეველოპერები და სხვ.), რათა მათთან ერთად გაანალიზოს პროდუქტის სამომავლო განვითარება და ეფექტური კონტროლისთვის ეტაპობრივად მიიღოს უკუკავშირი.

● თითოეული ბიზნეს მოთხოვნის ტექნიკური გუნდისთვის თარგმნა და  პროცესის კონტროლი მათ სრულ შესრულებამდე.

ასე და ამგვარად, IT ბიზნეს ანალიტიკოსების როლი საკმაოდ საპასუხისმგებლოა, თუმცა დამეთანხმები, რომ კარიერულ გზაზე არსებულ სირთულეებთან გამკლავების პროცესი ყოველთვის დიდი წარმატებისკენ გიკვალავს გზას.

უნარ-ჩვებები

მართალია, IT ბიზნეს ანალიტიკოსებზე მოთხოვნა დიდია, მაგრამ საქართველოში კვალიფიციური კადრების რაოდენობა მცირეა. ამიტომ, თუ ფიქრობ, რომ ამ სფეროში განვითარება და წარმატების მიღწევა გსურს, მაშინ ისეთი უნარებიც უნდა გქონდეს, როგორებიცაა: 

● ანალიტიკური აზროვნება

● გადაწყვეტილების მიღების უნარი

● პრობლემის გადაჭრის უნარი 

კარიერული განვითარება

რაც შეეხება კარიერულ განვითარებას, IT ბიზნეს ანალიტიკოსების კარიერული გზა სწორხაზოვანი ნამდვილად არ არის და რადგან მას საკმაოდ მჭიდრო კავშირი აქვს გუნდთან, ეს ერთგვარი მობილობის საშუალებას აძლევს ისეთ პოზიციებზე, როგორიცაა Product Owner, Project Manager და ა.შ 

ამიტომ თუ ფიქრობ, რომ ისეთი პროფესია უნდა აირჩიო, რომელიც სხვადასხვა მხარეს მოგზაურობის შესაძლებლობას მოგცემს, ვფიქრობ, IT ბიზნეს ანალიტიკა შენთვისაა. გარდა ამისა, ეს სფერო შენგან მხოლოდ ციფრული პროდუქტების შექმნისა და მისი მართვის პროცესის მიმართ ინტერესს მოითხოვს.

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1350₾
ტექ. ტალანტებზე მოთხოვნა ასეთი მაღალი არასდროს ყოფილა, რაც თავისმხრივ ართულებს კომპანიების მიერ საუკეთესო ადამიანური რესურსების მოძიებას და მოზიდვას.  ამგვარ კონკურენტულ გარემოში, რეკრუტერებს სჭირდებათ არამარტო ტექ. ინდუსტრიის სიღრმისეული აღქმა, არამედ პრაქტიკული ექსპერტიზა, თუ როგორ იპოვონ, დააონბორდინგონ (Onboarding) და შეინარჩუნონ A+ ტექ პროფესიონალები. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული სამუშაოებით და შედგენილია მიმდინარე ტრენდების, პლატფორმების, კვალიფიკაციების დეტალურად აღსაქმელად - ეს არის ტექნოლოგიურ სივრცეში ადამიანური რესურსების რეკრუტინგის მინი MBA. შესაბამისად, კურსის განმავლობაში სტუდენტები შეისწავლიან [Tech] რეკრუტინგის 360 გრადუსიან, სრულ პროცესს.
14 ლექცია
42 საათი
დამწყები
1200₾
თანამედროვე ტექნოლოგიების ეპოქაში ხელოვნური ინტელექტი (AI), განსაკუთრებით მისი გენერაციული ფორმა, გახდა მნიშვნელოვანი ინსტრუმენტი, რომელსაც შეუძლია გააუმჯობესოს, გაამარტივოს და უფრო ეფექტური გახადოს როგორც პირადი, ისე პროფესიული ცხოვრება.გენერაციული AI არა მხოლოდ ამარტივებს და აჩქარებს ყოველდღიურ პროცესებს, არამედ ეხმარება ადამიანებს რესურსების სწრაფად მოძიებაში, კვლევის ჩატარებასა და ანალიზში, შემოქმედებითი იდეების გენერირებაში, სამუშაოების ავტომატიზაციასა და კომუნიკაციის ხარისხის ამაღლებაში.კურსის მიზანია, მონაწილეებს მიაწოდოს პრაქტიკული ცოდნა და გამოცდილება, რათა შეძლონ AI ტექნოლოგიების ეფექტურად გამოყენება ყოველდღიურ საქმიანობაში, რაც მნიშვნელოვნად დაზოგავს მათ დროს, გააუმჯობესებს პროდუქტიულობას და დაეხმარება თანამედროვე ცხოვრების სწრაფ ტემპთან ადაპტაციაში.
9 ლექცია
22.5 საათი
საშუალო
1400₾
ხელოვნური ინტელექტი (AI) აქტიურად ცვლის კონტენტის შექმნისა და მარკეტინგის პროცესებს. თანამედროვე ციფრულ გარემოში, სადაც ცვლილებები სწრაფად მიმდინარეობს, AI-ის გამოყენება უკვე აუცილებელიც კი გახდა. ის მნიშვნელოვნად ამცირებს კონტენტის შექმნაზე დახარჯულ დროს, ზრდის შემოქმედებით შესაძლებლობებს და ხელს უწყობს კონტენტის პერსონალიზაციასა და ოპტიმიზაციას. AI ხელსაწყოები ამარტივებს როგორც იდეების გენერირების, ისე მისი აღსრულების პროცესს. კურსის განმავლობაში ვისწავლით, სწრაფად და მარტივად, ეფექტური ფოტო და ვიდეო ვიზუალური კონტენტის შექმნას სხვადასხვა AI ხელსაწყოების დახმარებით.
12 ლექცია
36 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება