ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

Data-Driven მარკეტინგის გამოწვევები და მათი გადაჭრის გზები

blog-detail-img

დღეს მარკეტინგის სპეციალისტები ინფორმაციას ეძებენ ყველაზე სანდო წყაროდან: მომხმარებელთა მონაცემებიდან, თუმცა, ამ პროცესს შეიძლება გარკვეული გამოწვევები ახლდეს თან. ამ ბლოგში სწორედ ამ გამოწვევების შესახებ მოგიყვები და შემოგთავაზებ მათი გადალახვის გზებს

 

1. მონაცემთა შეგროვება

მომხმარებელთა მონაცემების შეგროვება შეიძლება რთული აღმოჩნდეს და ბევრ მარკეტერს უჩნდება კითხვა თუ სად უნდა ვიპოვოთ ეს მონაცემები. მონაცემთა ინტეგრაციის ყველაზე დახვეწილ ინსტრუმენტებსაც კი აქვთ მონაცემთა შეგროვების წყაროების შეზღუდული რაოდენობა, რის შედეგადაც სამუშაო გუნდს უწევს მონაცემთა ხელით შეყვანა. ამ შიშის გამო, მარკეტოლოგები ბევრს ფიქრობენ სანამ data-driven მარკეტინგს დაიწყებენ.

როგორ გადავლახოთ ეს გამოწვევა:

ანალიტიკის ინსტრუმენტებს, სარეკლამო ხელსაწყოებს, სოციალური მედიის პროგრამულ უზრუნველყოფას და CRM-ს შეუძლია მოგაწოდოს ინფორმაცია მომხმარებელთა ურთიერთქმედების შესახებ. იმისათვის, რომ თავიდან აიცილო ზედმეტი ინფორმაცია, სწორედ ამ ინსტრუმენტების გამოყენება დაგეხმარება რეალური მონაცემების მისაღებად. Semrush-ის Traffic Analytics ინსტრუმენტი კი კარგი ადგილია დასაწყებად.

2. მონაცემთა მართვა

მონაცემების საფუძველზე მარკეტინგის სარგებლის შესანარჩუნებლად, საჭიროა უზრუნველყო შენი მონაცემების მაქსიმალურად განახლება. უნდა დარწმუნდე, რომ იყენებ რეალურ დროში არსებულ მონაცემებს. თუმცა, ხშირად მონაცემების ხელით ამოღება დამღლელია და შეიძლება რთული გახდეს კომპანიებისთვის ამის შენარჩუნება.

როგორ გავუმკლავდეთ ამ პრობლემას:

მარკეტინგული დაფის შექმნა შესანიშნავი გზაა მონაცემების განახლებისთვის. მარკეტინგის დაფები გამოიყენება ძირითადი მეტრიკისა და შესრულების ინდიკატორების (KPI) ვიზუალიზაციისთვის, რეალურ დროში. მრავალი წყაროდან მიღებული მონაცემების გაერთიანება საშუალებას გაძლევს წარმოადგინო ისინი ვიზუალურად მიმზიდველად, დამაჯერებლად და ადვილად გასაგებად.

მარკეტინგული ანალიტიკისა და ვიზუალიზაციის პლატფორმებით, როგორიცაა Semrush, მონაცემთა ყველა წყაროს წვდომა შესაძლებელია ერთ ადგილას.

Data-Driven Marketing-ის კურსი

14 ლექცია | 42 საათი | 7 კვირა

3. ყველაფრის გაერთიანება

მარკეტინგში მონაცემების ეფექტურად გამოყენება მოითხოვს მონაცემთა შეგროვების, ანალიზისა და სინქრონიზაციის უნარს. მთავარი მიზანია ყველა სისტემისა და პლატფორმის ინტეგრირება. ხოლო იმის გაგება, თუ რას ნიშნავს ეს მონაცემები და შემდეგ იმის გარკვევა, თუ როგორ გამოვიყენოთ ისინი მარკეტინგულ სტრატეგიაში, შეიძლება ძალიან რთული იყოს.

როგორ შეიძლება ამის გადალახვა?

ამ გამოწვევის დასაძლევად, საჭიროა შეიმუშაო მეთოდი, რომელიც მუშაობს ნებისმიერი ტიპის მონაცემებისთვის. ამისათვის კი საკმაოდ ეფექტურია მეცნიერული მეთოდი.

პირველ რიგში, ჰკითხე საკუთარ თავს, რა კითხვაზე გსურს პასუხის გაცემა ან რა პრობლემის გადაჭრა გსურს. მაგალითისთვის გამოვიყენოთ სამიზნე აუდიტორიის პოვნა.

შემდეგ, გააკეთე პროგნოზები. ეცადე გამოიცნო გარკვეული დეტალები შენი სამიზნე აუდიტორიის შესახებ მონაცემების შეგროვების გარეშე. მაგალითად: როგორია მათი ტიპიური დღე?
რა პრობლემები შეიძლება ჰქონდეთ მათ?

ამის შემდეგ, საჭიროა შეაგროვო რეალური მონაცემები. აქ მოქმედებს შენი ანალიტიკური ინსტრუმენტები, სარეკლამო ინსტრუმენტები, სოციალური მედიის პროგრამული უზრუნველყოფა და CRM.

მონაცემების შეგროვების შემდეგ, დაგჭირდება მისი ანალიზი. Რას ნიშნავს? არის ის, რასაც ელოდი? რა ნიმუშებს ხედავ? რამე გამოირჩეოდა?

ბოლო ნაბიჯი არის დასკვნის გაკეთება. ჰკითხე საკუთარ თავს, შეესაბამება თუ არა შენს მიერ შეგროვებული მონაცემები შენს პროგნოზს. ახლა, როდესაც ყველა ეს მონაცემი გაქვს, რას ნიშნავს ის შენი ბრენდისთვის ან აუდიტორიისთვის?

საბოლოოდ, ზუსტად გეცოდინება ვინ არის შენი სამიზნე აუდიტორია, რაც საშუალებას მოგცემს შექმნა კონტენტი სპეციალურად მათთვის და მოაგვარო მათი პრობლემები. გექნება ყველა ინფორმაცია, რაც გჭირდება მათთან კავშირის გასავითარებლად და მათთვის უნიკალური ბრენდის გამოცდილების შესაქმნელად.

რატომ უნდა იყოს Data-Driven მარკეტინგი შენი მარკეტინგული სტრატეგიის ნაწილი

Data-driven მარკეტინგი უნდა იყოს შენი მარკეტინგული სტრატეგიის ნაწილი, რადგან:

  • ის საშუალებას გაძლევს მიიღო ინფორმირებული გადაწყვეტილებები რეალურ სამყაროში არსებულ მონაცემებზე დაყრდნობით;
  • ის უზრუნველყოფს შექმნას უაღრესად მიზნობრივი ჩართულობა და უკეთესი კონვერტაციის მაჩვენებლები;
  • მარკეტოლოგებს საშუალებას აძლევს, მიმართონ სწორ აუდიტორიას, მიიპყრონ მათი ყურადღება და მიაწოდონ ის, რაც სურთ – საჭირო დროს;

შეჯამებისთვის, data-driven მარკეტინგი ეხმარება ბიზნესს გააცნობიეროს რას ყიდულობენ მომხმარებლები, როდის ყიდულობენ, სად ყიდულობენ, რატომ ყიდულობენ და ყველა ის ნაბიჯი, რომელიც მათ გადადგეს ბრენდთან პირველი ურთიერთობიდან დაწყებული – საბოლოო შეძენამდე.

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1200₾
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
11 ლექცია
33 საათი
საშუალო
1500₾
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
14 ლექცია
42 საათი
ექსპერტი
1300₾
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება