ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

თამარ გვერდწითელის ფინალური პროექტი - UX Research & Design-ის კურსდამთავრებული

blog-detail-img

თუ ციფრულ პროდუქტსა და მომხმარებელს შორის ინტერაქციაზე დაკვირვება და კვლევის პროცესიც გაინტერესებს, შეიძლება, UX დიზაინერობაზეც დაფიქრდე – გარდა იმისა, რომ UX დიზაინერის პროფესია ციფრული პროდუქტის შექმნის მუდმივ და საინტერესო პროცესს გულისხმობს, ის ერთ-ერთი ყველაზე მაღალანაზღაურებადი საქმიანობაცაა.

ამჯერად UX დიზაინის კურსდამთავრებულის, თამარ გვერდწითელის ფინალურ ნაშრომს გაგაცნობთ, რომელმაც ინტერვიუზე დაყრდნობით პერსონა შექმნა, პროტოტიპი ააწყო და საბოლოოდ Usability ტესტირება ჩაატარა.

"ჩემს ფინალურ ნამუშევრად გადავწყვიტე, რომ დიზაინი შემექმნა აპლიკაციისათვის, რომელიც დაკარგული ცხოველების პატრონებს სავარაუდო მპოვნელებთან, ხოლო ცხოველების გამჩუქებლებს მჩუქებლებთან დააკავშირებდა"

თამარის არჩევანი მისმა პირადმა გამოცდილებამ და რეალური პრობლემის მოგვარების სურვილმა განაპირობა:

“ეს თემა შევარჩიე, რადგან მეც ხშირად შემქმნია პრობლემა; ქუჩაში დაკარგულ ძაღლს რომ ნახავ, ჯერ FB ჯგუფები უნდა მოძებნო, სადაც ელი, როდის დაგიდასტურებენ პოსტს, შემდეგ – როდის გამოგეხმაურებიან. ამასობაში გიწევს ნაპოვნი ცხოველის შეფარებაც, რაც საკმაოდ რთულია, საბოლოოდ კი ან დაგიკავშირდებიან, ან – არა. უამრავ ადამიანს ექმნება პრობლემა ცხოველების გაჩუქების დროსაც. ამიტომაც ვიფიქრე, რომ ეს აპლიკაცია ამ პრობლემას მოაგვარებდა.”

Step 1: კვლევა

კურსის განმავლობაში კვლევის ჩატარებიდან პროტოტიპის შექმნამდე და გატესტვამდე თამარი მთელ UX პროცესს გაეცნო, ეს ყველაფერი კი მან ფინალურ ნაშრომში სრულად გამოიყენა:

"ფინალურ პროექტზე მუშაობა ძალიან სასარგებლო იყო - პრაქტიკაში გადმოვიტანე თითოეული ნასწავლი ნაბიჯი, კურსის განმავლობაში კი ბევრი ახალი უნარი შევიძინე და ფიქრის პროცესიც ახალი მიმართულებით წავიდა"

Step 2: პროტოტიპის შექმნა

UX კვლევა, დიზაინი, პროტოტიპის შექმნა, ტესტირება და შედეგების გაზომვა ის საკითხებია, რომლებიც თამარმა UX დიზაინის კურსის განმავლობაში გაიარა. მისი შეფასებით, შედეგად სწორედ ის მიიღო, რასაც ეძებდა:

“ზუსტად ის მივიღე, რაც მინდოდა - ამ საქმიანობის პროცესის თანმიმდევრობაში ჩავიხედე და მაქსიმალური ინფორმაცია მივიღე არსბული ეტაპებისა და ტექნიკების შესახებ”

სფეროს პროფესიონალუბთან კომუნიკაცია, თამარის აზრით, მისთვის ასევე სასარგებლო გამოცდილება იყო:

“ამასთან, მქონდა საშუალება ამ სფეროში რეალურად მომუშავე ადამიანებთან კომუნიკაციისა, რომლებსაც ყოველდღიური საქმიანობის დეტალების შესახებ უამრავ შეკითხვას ვუსვამდი.”

ამ ყველაფრის ფონზე Commschool თამარისთვის ის ადგილია, რომელსაც რეკომენდაციას თამამად გაუწევდა:

“Commschool-ში მოსვლას სხვებსაც ნამდვილად ვურჩევდი, რადგან აქ ძალიან ორგანიზებულად და პროფესიონალურად უდგებიან საქმეს”

Step 3: Usability ტესტირება

ამის მიზეზი კი, მისი თქმით, მიღებულ ცოდნასთან ერთად სკოლის ორგანიზებულობაც არის:

“კურსის კოორდინატორი აკონტროლებს ყველაფერს: კითხვებზეც გიპასუხებს და თუ რამე დაგჭირდა – დაგეხმარება. უშუალოდ UX-ის კურსიდან კი სტუდენტი ძალიან დიდ ცოდნასა და პრაქტიკას წაიღებს სფეროს შესახებ.”

24 სამსაათიანი ლექციის ბოლოს შენ შეძლებ:


აქვე, გეტყვი, რომ Commschool-ის ნებისმიერი წარმატებული კურსდამთავრებული ავტომატურად ჩვენი Alumni Club-ის წევრიც ხდება. კლუბის დახმარებით სტუდენტები Commschool-ის პარტნიორი კომპანიების ექსკლუზიურ ვაკანსიებზე იღებენ წვდომას, პარტნიორებს შორის კი  Adjarabet, Space, Adjara Sport, GPI Holding-ისა და ლიბერთი ბანკის მსგავს კომპანიებს შეხვდები. იმისათვის რომ Alumni Club-ის წევრი გახდე, ერთადერთი რამ გჭირდება – კურსის წარმატებით დამთავრება. 

ამდენად, თუკი შენ UI ან დამწყები UX დიზაინერი ხარ, ანდა უშუალოდ მონაწილეობ ციფრული პროდუქტის შექმნაში, UX-ის მიმართულებით გინდა განვითარება, დარეგისტრირდი.


ავტორი: ანანო ფეიქრიშვილი

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

საშუალო
1000₾
დიზაინის ტრადიციული მეთოდები შრომატევადია და დიდ დროის რესურსს მოითხოვს, რაც, ხშირ შემთხვევაში, ზღუდავს შემოქმედობითობას და მოსაწყენს ხდის დიზაინერის ყოველდღიურობას. თუმცა, გენერაციული AI არის ის რევოლუციური გადაწყვეტა, რაც საშუალებას მისცემს დიზაინერებს გადალახონ ამგვარი დაბრკოლებები და მეტიც  იყონ მეტად ეფექტურები ყოველდღიურ საქმიანობაში. კურსი დატვირთულია პრაქტიკული დავალებებით და ფინალური პროექტით, რაც  მოგცემს საშუალებას  დააგროვო პორტფოლიო და შეიძინო ცოდნა, რომელსაც  პრაქტიკაში გამოიყენებ
8 ლექცია
24 საათი
საშუალო
1250₾
Motion Design ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი და პოპულარული პროფესიაა მსოფლიოში, რომელიც აქტიურად გამოიყენება სარეკლამო რგოლებში, მუსიკალურ კლიპებში, სატელევიზიო შოუებსა თუ პრომო ვიდეოებში, მხატვრულ თუ დოკუმენტური ფილმებში. ასევე,  სოციალურ ქსელებში (ციფრული ბანერები, პოსტები, სთორი, ა.შ). კურსის განმავლობაში მთავარი აქცენტი გაკეთდება, არამხოლოდ After Effect-ის ტექნიკური ცოდნის მიღებაზე, არამედ ანიმაციის იმ პრინციპებზე, მეთოდებსა და ხელსაწყოებზე, რომლებსაც აქტიურად იყენებენ ამ სფეროში მომუშავე პროფესიონალები სხვადასხვა სირთულის პროექტის შესაქმნელად. Პროგრამა სრულად დაფუძნებულია პრაქტიკულ სამუშაოებზე, რომლის განმავლობაშიც სტუდენტებს შეეძლებათ სხვადასხვა ტიპის ანიმაციის შექმნა რეალური პროექტებიდან და ბრიფიდან გამომდინარე.  რაც ყველაზე მთავარია, მიიღებენ  ჯანსაღ კრიტიკასა და რჩევებს გაუმჯობესებისთვის.
15 ლექცია
45 საათი
ექსპერტი
1500₾
დიზაინის სფეროში ნიჭი და კრეატიული უნარები დღეს საკმარისი აღარ არის ფრილანს კარიერის დასაწყებად ან/და განსავითარებლად. რეალურად დაბრკოლებები მაშინ იწყება, როცა თითქოს ყველა საჭირო ტექნიკური უნარი გაქვს, მაგრამ არ იცი, როგორ შეადგინო ბიუჯეტი და თაიმლაინი, ააწყო პორტფოლიო, გქონდეს ინდივიდუალური ნიშა და რაც მთავარია, შეძლო ბაზარზე საკუთარი თავის სწორად პოზიციონირება. კონკურენცია ძალიან მაღალია, დამოუკიდებლად მუშაობა კი კიდევ უფრო რთული. ამ პირობებში საკმაოდ ბუნდოვანია ილუსტრატორის ანაზღაურების შესახებ ინფორმაციაც. Sense of (Freelance) Illustration-ის ქრეშ-კურსიც სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევისთვის საჭირო გზამკვლევია, რომელიც წლების განმავლობაში მიღებულ ანანოს პირად გამოცდილებას ეფუძნება. კურსის ფარგლებში მონაწილეები გაივლიან ილუსტრაციის შექმნის სრულ ციკლს – ინსპირაციის პოვნის, ბრიფის ანალიზის, სკეჩების დახატვისა და დახვეწის ჩათვლით. რაც მთავარია, შეეძლებათ ბრიფზე დაყრდნობით იმუშაონ პროექტზე/სავარჯიშოებზე, რომლის პრაქტიკაში დანერგვაც დაეხმარებათ გადალახონ ცარიელი ფურცლის შიში. კურსს ფრილანს ილუსტრატორი, ანანო მიმინოშვილი გაუძღვება. მისი პორტფოლიო 200-მდე ფრილანს პროექტს და ისეთ კლიენტებს მოიცავს, როგორებიც არიან: The New York Times, Chanel, BAFTA, FILA, Adobe, Meta, Airbnb, The Washington Post, The New Yorker, The Hollywood Reporter და მრავალი სხვა. შეხვედრებს უმასპინძლებს სასტუმრო Stamba.
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება