ძველ ვერსიაზე გადასასვლელად დააჭირე აქ

"ადამიანი, რომელიც ბრენდის მართვას აპირებს, უნდა იყოს რადიკალური, სულსწრაფი და ცოტა არანორმალურიც" - უჩა ურუშაძე, SENSE OF BRANDING-ის ლექტორი

blog-detail-img

უჩა ურუშაძე Commschool-ში “Sense of Branding”-ის ქრეშ-კურსს წაიყვანს. უჩა ფილოსოფოსია, რომელიც ქმნის ბრენდებს, დანარჩენზე კი ბლოგში თავად მოგვიყვება:

“ჩემი კომპეტენციის სფეროებია სტრატეგიული ბრენდინგი და მარკეტინგული კომუნიკაციების სტრატეგია. პირველი გულისხმობს ბრენდების მარკეტინგული კონცეფციების შექმნასა და მათი სამოქმედო გეგმების დასახვას, ხოლო მეორე – კომერციული ინტერესით მოტივირებული მხარის მიერ საზოგადოების კონკრეტული ჯგუფებისადმი ხმის მიწვდენის ტექნოლოგიას” – ამბობს უჩა.

თუ Spotlight-ზე არ ყოფილხარ, მაშინ მინდა ერთი საინტერესო კითხვა დაგისვა უჩას გამოსვლიდან – “თაფლი ბოსტნეულია?“. უცნაურად ჟღერს არა? უჩას თქმით სწორედ ასე იწყება ბრენდინგი “რაც არ ვიცით,  სწორედ იმისგან შეიძლება მაგარი ბრენდის გაკეთება “ 

ფოტო - რეზი ყენია

უჩა 2014 წლიდან HOLMES&WATSON-ში სტრატეგიებს უძღვება, სადაც მან სხვადასხვა ისეთი წარმატებული პროექტი განახორციელა, როგორებიცაა “თიბისი”-ს ბრენდის სტრატეგია და სარეკლამო კამპანიები „გამარჯობა“ და „შენ“, ასევე – “თიბისი დაზღვევის” კამპანია – “შეცდომები მოსულა”.

და მაინც, რა არის ბრენდინგი? – უჩა განმარტავს:

“ბრენდინგი არის პროცესი იმის აღმოჩენისა, თუ რა არის ადამიანურობა. კარგია ბრენდი, რომელიც ცდილობს შემოაღწიოს ჩემს სამყაროში – მე უნდა ვგრძნობდე, რომ ბრენდი ცდილობს გამიგოს.”

ხოლო ვინ არის სტრატეგი, უჩა ამბობს:

“რამდენადაც, მეტ-ნაკლებად, ყველა ადამიანს აქვს წარმოსახვისა და კომუნიკაციის უნარი, ხალხს მიაჩნია, რომ რასაც გააკეთებს ან იტყვის, ყველასათვის მისაღები და გასაგები იქნება. სტრატეგი არის პროფესიონალი, რომელიც აუდიტორიის თვალით და ყურით აღიქვამს კონკრეტულ მოქმედებას თუ განაცხადს. ის განსაზღვრავს, თუ რა იქნებოდა საზოგადოდ საინტერესო, ორიგინალური და რელევანტური და არა – უბრალოდ, რა მოუხდებოდა, მაგალითად, რომელიმე ბრენდს”.

როგორც ვთქვით, უჩას არაერთ პროექტზე უმუშავია, რომელთაგან თავად რამდენიმეს გამოარჩევს:

“პირველი ყველაზე შთამბეჭდავი პროექტი იყო ‘თელია სონერას’ მიერ ‘ჯეოსელის’ რებრენდინგის შედეგად მისი ლოკალიზაციის პლატფორმის შექმნა და მასთან დაკავშირებული ხანგრძლივი საკომუნიკაციო აქტივობის შთაგონება. რეალურად, ‘ჯეოსელი’ იყო პირველი გამბედავი ბრენდი, რომელმაც დაარღვია ჩვენთვის ჩვეული მეტყველების წესი. ამას მოჰყვა კიდევ უფრო გამბედავი ‘თიბისი’, რომელმაც უკვე პარადიგმატულად შეცვალა ბრენდის მხრიდან ადამიანისადმი დამოკიდებულების დამკვიდრებული კულტურა. ასევე საინტერესო იყო ‘ელიტ ელექტრონიქსთან’ და ‘ნიკორასთან’ ურთიერთობა, თუმცა, ვფიქრობ, მათთან მეტის გაკეთებაც შეიძლებოდა. ფორმალურად, მეამაყება, რომ ‘სილქნეტის’ ბრენდის კონცეფცია თავის დროზე ჩემი შექმნილია. არ შემიძლია, არ ვახსენო შინაარსობრივად ჩემთვის ყველაზე საინტერესო – ‘სულაკაურის გამომცემლობა’, რომლისადმი სიყვარულის გამო, მზად ვარ, წიგნებში გავუცვალო გამოცდილება”.

უჩა თვლის, რომ ქრეშ-კურსის ფარგლებში სტუდენტების მაქსიმალურ დაბუსტვაზე იქნება ორიენტირებული, თანაც მინიმალურ დროში:

“რადგან ჩვენს ქვეყანაში ხალხს, ზოგადად, ეზარება წერა-კითხვა, ამ მოცემულობის გათვალისწინებით, აუცილებლად მიმაჩნია, ისეთი პროფესიულ-საგანმანათლებლო ღონისძიების ორგანიზება, სადაც მათ არაფრის წაკითხვა არ მოუწევთ და მაინც შეიძენენ სიღრმისეულ წარმოდგენას იმაზე, თუ მართლა, რა არის ბრენდი და რა შესაძლებლობები აქვს მას. ამას გარდა, იქვე შეძლებენ, გაგებულის გათავისებას და საბოლოო ჯამში, ჩამოუყალიბდებათ, ამ სიტყვის პირდაპირი მნიშვნელობით, ბრენდინგის განცდა. როგორც იტყვიან, ვიღაცა დაგიღეჭავს, თავში ჩაგიდებს და სადაც გაგიხარდება, იქ გამოიყენებ”.

უჩას თქმით, ბრენდინგის სფეროში განვითარებისთვის და ბრენდის წარმატებულად მართვისთვის მთავარი თვისება რადიკალურობაა და არამარტო:

“ადამიანისთვის, რომელიც ბრენდის მართვას აპირებს, უპირველეს ყოვლისა, მიუღებელი უნდა იყოს ნებისმიერი ტრადიცია. ის უნდა იყოს რადიკალური, სულსწრაფი და ცოტა არანორმალურიც. ეს თვისებები შეძენადია”.

Sense of Branding-ის ქრეშ-კურსის მესამე მიღებაზე რეგისტრაცია დაწყებულია. კურსი ოთხ შეხვედრას მოიცავს და თითოეული მათგანი ხუთსაათიანია. უჩა ამ ოთხი შეხვედრის განმავლობაში სიღრმისეულად განიხილავს ბრენდინგს ოთხი მიმართულებით, როგორიცაა: ბრენდისა და პროდუქტის/სერვისის/კომპანიის თვისობრივი განსხვავება, ბრენდის ჰუმანიზაცია, ბრენდის კომუნიკაცია და ბრენდის ინოვაცია. კურსზე სწავლისთვის კი მარკეტინგის საფუძვლებზე ზოგადი წარმოდგენაც საკმარისია.

მაშ ასე, თუ შენც გაინტერესებს Sense of Branding, გაითვალისწინე, რომ პროგრამაზე ადგილები ლიმიტირებულია, რეგისტრაცია კი უკვე დაიწყო. 


ავტორი: მარიამ ჯაფარიძე

გაუზიარე მეგობრებს
რელევანტური ბლოგები

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1100₾
რეკლამას ერთი უცნაურობა ახასიათებს, როგორც წესი ვცდილობთ თავი ავარიდოთ მას, დავბლოკოთ, “დავსკიპოთ”, მეორე მხრივ კი შეიძლება მოუთმენლად ველოდებოდეთ საყვარელი ბრენდის ახალ კამპანიას და სიამოვნებით ვუყურებდეთ მაგალითად Nike-ის რგოლებს, McDonald’s-ის და Burger King-ის ორთაბრძოლებს, Coca-Cola-ს საახალწლო ქარავანს. როდის ხდება რეკლამა გასართობი და არა შემაწუხებელი? როგორ ახერხებს ამას ზოგიერთი ბრენდი? რა დგას ეფექტური სარეკლამო კამპანიის უკან? კურსის ფარგლებში ვეცდებით ამ კითხვებზე პასუხების პოვნას. ლექციებზე მიმოვიხილავთ სარეკლამო კომუნიკაციის საფუძვლებს, ძირითად პრინციპებს, ინსტრუმენტებს. გავეცნობით კრეატიული სააგენტოს მუშაობის მექანიკას, მოვალეობებსა და დამკვეთთან ჰარმონიულად ურთიერთობის წესებს. გავაანალიზებთ და განვიხილავთ გლობალურ თუ ქართულ ქეისებს. სტუდენტებს საშუალება ექნებათ შეიხედონ სარეკლამო ინდუსტრიის შიდა სამზარეულოში და გამოიმუშაონ კამპანიის დაგეგმვის, კრეატივის შეფასების და კრეატიულ გუნდთან მუშაობის მენეჯერული უნარ-ჩვევები.
11 ლექცია
33 საათი
საშუალო
1400₾
ციფრულ სივრცეში მომხმარებლის ნებისმიერი ქცევა მონაცემია, მისი სწორად გამოყენების უნარი კი – კონკურენტებზე უპირატესობის მოპოვების უმთავრესი საშუალება, რადგან ის გვეხმარება, მივიღოთ ჭკვიანური გადაწყვეტილებები, დაფუძნებული ფაქტებზე და არა ვარაუდებზე.ტრადიციული მარკეტინგული მიდგომებისგან განსხვავებით, მონაცემებზე დაფუძნებული მარკეტინგი გეხმარება, უკეთ შეიცნო შენი მომხმარებლები, შეისწავლო მათი ქცევები, ესაუბრო მათთვისვე რელევანტური კომუნიკაციით, საჭიროებებზე დაყრდნობით განსაზღვრო, სად და როგორ „დახვდე“ მათ და გაზომო მარკეტინგული აქტივობების შედეგიანობა. კურსის განმავლობაში დეტალურად გავივლით მონაცემთა ანალიტიკას, მომხმარებელთა სეგმენტაციას, ატრიბუციის მოდელირებას, მარკეტინგის სამოქმედო გეგმის და ბიუჯეტის შემუშავებას, სტრატეგიისა და ტაქტიკების შეფასებას, და სხვა.
14 ლექცია
42 საათი
ექსპერტი
1200₾
თანამედროვე ბრენდი წარმოადგენს რაღაც პოზიციას. ის არის განაცხადი. მას შეუძლია, ადამიანს თვალსაწიერი გაუფართოვოს, გარკვეული მიმართულებით გაახედოს, ყურადღება გაუმახვილოს, სურვილი აღუძრას. სტრატეგიული ბრენდინგი განსაზღვრავს ყველაფერ იმას, რაც ბრენდმა ცხოვრებაში უნდა დაგვმართოს.ქრეშ-კურსის გავლის შემდეგ შეგეძლება ბრენდის ელემენტებში გარკვევა და მათით მანიპულირება.შეხვედრები ჩატარდება D Block Workspace//@ Stamba-ში
4 ლექცია
20 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება