მონაცემთა ანალიტიკოსი: პროფესია, უნარები, კარიერული გზა

blog-detail-img

დღეს ციფრული სამყარო ორგანიზაციებს აძლევს იმის საშუალებას, რომ მომხმარებლის შესახებ დააგროვონ ისეთი სახის ინფორმაცია, როგორიცაა, მაგალითად, საიტზე ვიზიტის სიხშირე ან თუნდაც კონკრეტულ გვერდზე დაყოვნების წუთობრივი მაჩვენებელი. ამ ყველაფრის დამუშავებაში გადამწყვეტ როლს მონაცემთა ანალიტიკოსი თამაშობს. ამ ბლოგში კი მინდა სწორედ ეს პროფესია გაგაცნო.

ვინ არის მონაცემთა ანალიტიკოსი?

მონაცემთა ანალიტიკოსი (მონაცემთა ინჟინერთან და მეცნიერთან ერთად) დიდი რაოდენობის ნედლ ინფორმაციას თარგმნის ისეთი სახით, როგორიც კომპანიებს ღირებული და მნიშვნელოვანი ნაბიჯების გადადგმისკენ უბიძგებს. მარტივად რომ ვთქვათ, ის აანალიზებს ისეთ ინფორმაციას, როგორიცაა მომხმარებელთა ქცევა საიტზე დღეებისა და საათების მიხედვით და ამ ინფორმაციაზე დაყრდნობით, კომპანიის წარმომადგენლებს აწვდის სტრატეგიულად სწორი ნაბიჯების გადადგმის გზებს, მაგალითად, რომელ საათზე განათავსონ საიტზე ახალი პროდუქტი. 

თუმცა, გარდა ამ მონაცემების ანალიზისა, მისი ერთ-ერთი მთავარი მოვალეობა ამ შედეგების ვიზუალიზაციაა კომპანიის წარმომედგენლებთან წარსადგენად.

საჭირო უნარები

რაც არ უნდა გასაკვირი იყოს, მნიშვნელოვანია, რომ მონაცემთა ანალიტიკოსს ჰქონდეს ტექნიკური და ლიდერული უნარები.

ტექნიკური უნარები მოიცავს:

● ისეთი database-ის ცოდნას, როგორიცაა: SQL

● მინიმუმ ისეთი ხელსაწყოების ფლობას, როგორიცაა: Excel ან Google Sheets, ხოლო მონაცემთა უკეთესი ვიზუალიზაციისთვის – Power BI

● მათემატიკური და სტატისტიკური უნარების ქონას, რათა შეძლოს ინფორმაციის შეგროვება, ორგანიზება და ანალიზი.

ლიდერული უნარები მოიცავს:

● გადაწყვეტილების მიღებას და პრობლემების აღმოფხვრას

● ალტერნატიული გადაჭრის გზების ძიებას

 
ეს უნარები ეხმარება ანალიტიკოსს, იფიქროს დაინტერესებული მხარისთვის საჭირო ინფორმაციის ეფექტურად მიწოდებაზე.

ქართული ბაზარი

მსოფლიოში მონაცემთა ანალიტიკის პოპულარიზაცია გაცილებით ადრე დაიწყო და დღეს ნებისმიერი ზომის კომპანიას ჰყავს სპეციალისტი მონაცემთა მიმართულებით. მნიშვნელოვანია ის ფაქტი, რომ საქართველოც აქტიურად უწყობს ფეხს სიახლეებს ამ დარგში. 

თუ აქამდე საქართველოში მხოლოდ რამდენიმე მსხვილი კომპანია იყო მონაცემებით მართული, დღეს ბევრი საშუალო ზომის კომპანია იწყებს მონაცემთა ინფრასტრუქტურის შექმნას და მათ ანალიზს. შესაბამისად, მოთხოვნა მონაცემთა ანალიტიკოსებზე კიდევ უფრო გაიზრდება წლების განმავლობაში, თუმცა, სამწუხაროდ, კვალიფიციური კადრების სიმცირე კვლავ უცვლელია.

ამიტომ არ გაგიკვირდება თუ გეტყვი, რომ საქართველოში მონაცემთა ანალიტიკოსის საშუალო ყოველთვიური ანაზღაურება 3500 ლარია.

კარიერული გზა

თუ ამ მიმართულებით ხარ დაინტერესებული, მნიშვნელოვანია ისიც იცოდე, წინ როგორი კარიერული გზა გელის.

მონაცემთა ანალიტიკოსის სფერო მოიცავს აღწერით და სადიაგნოსტიკო ანალიზს და ნაწილობრივ საპროგნოზო ანალიზსაც. 

ამიტომ შემდეგი ეტაპი გადადის მონაცემთა მეცნიერის ხელში, რომელიც ამ ყველაფრის გარდა მომავალთან დაკავშირებულ კითხვებსაც სცემს პასუხს –წარსულ მონაცემებზე დაყრდნობით გვეუბნება რა შეიძლება მოხდეს მომავალში და გვირჩევს, თუ რა იქნება შემდეგი ყველაზე ოპტიმალური ნაბიჯი მიზნის მისაღწევად.

გახსოვდეს, იმისათვის, რომ მონაცემთა ანალიტიკოსი გახდე, სულაც არ არის საჭირო კონკრეტული მიმართულებით გქონდეს განათლება მიღებული, რადგან ეს პროფესია ცნობისმოყვარე, კრეატიული და ანალიტიკური აზროვნების მქონე ადამიანებისთვის საუკეთესო არჩევანია.

ამიტომ, თუ მიმდინარე საქმიანობაში მონაცემთა ანალიტიკის ინტეგრაცია გსურს, ხარ მარკეტერი, Product Manager, ფინანსიტი ან/და სხვა ისეთი პროფესიის წარმომადგენელი, რომელსაც მონაცემებთან/რეპორტინგთან უწევს შეხება, ისღა დამრჩენია გითხრა, Data Analytics-ის მომდევნო მიღებაზე რეგისტრაცია უკვე დაწყებულია, შემოგვიერთდი!

გაუზიარე მეგობრებს

შესაძლოა გაინტერესებდეს

დამწყები
1200₾
თანამედროვე ტექნოლოგიების ეპოქაში ხელოვნური ინტელექტი (AI), განსაკუთრებით მისი გენერაციული ფორმა, გახდა მნიშვნელოვანი ინსტრუმენტი, რომელსაც შეუძლია გააუმჯობესოს, გაამარტივოს და უფრო ეფექტური გახადოს როგორც პირადი, ისე პროფესიული ცხოვრება.გენერაციული AI არა მხოლოდ ამარტივებს და აჩქარებს ყოველდღიურ პროცესებს, არამედ ეხმარება ადამიანებს რესურსების სწრაფად მოძიებაში, კვლევის ჩატარებასა და ანალიზში, შემოქმედებითი იდეების გენერირებაში, სამუშაოების ავტომატიზაციასა და კომუნიკაციის ხარისხის ამაღლებაში.კურსის მიზანია, მონაწილეებს მიაწოდოს პრაქტიკული ცოდნა და გამოცდილება, რათა შეძლონ AI ტექნოლოგიების ეფექტურად გამოყენება ყოველდღიურ საქმიანობაში, რაც მნიშვნელოვნად დაზოგავს მათ დროს, გააუმჯობესებს პროდუქტიულობას და დაეხმარება თანამედროვე ცხოვრების სწრაფ ტემპთან ადაპტაციაში.
9 ლექცია
22.5 საათი
საშუალო
1400₾
ხელოვნური ინტელექტი (AI) აქტიურად ცვლის კონტენტის შექმნისა და მარკეტინგის პროცესებს. თანამედროვე ციფრულ გარემოში, სადაც ცვლილებები სწრაფად მიმდინარეობს, AI-ის გამოყენება უკვე აუცილებელიც კი გახდა. ის მნიშვნელოვნად ამცირებს კონტენტის შექმნაზე დახარჯულ დროს, ზრდის შემოქმედებით შესაძლებლობებს და ხელს უწყობს კონტენტის პერსონალიზაციასა და ოპტიმიზაციას. AI ხელსაწყოები ამარტივებს როგორც იდეების გენერირების, ისე მისი აღსრულების პროცესს. კურსის განმავლობაში ვისწავლით, სწრაფად და მარტივად, ეფექტური ფოტო და ვიდეო ვიზუალური კონტენტის შექმნას სხვადასხვა AI ხელსაწყოების დახმარებით.
12 ლექცია
36 საათი
დამწყები
1400₾
ხელოვნური ინტელექტი აღარ არის მხოლოდ ტექნოლოგიური ტრენდი - ის დღითიდღე უფრო მნიშვნელოვან როლს თამაშობს თანამედროვე ბიზნეს სამყაროში. AI ეხმარება ბიზნესებს, გააანალიზონ დიდი მოცულობის მონაცემები, გააუმჯობესონ გადაწყვეტილებების მიღების პროცესი, გაზარდონ ეფექტურობა, შეამცირონ ხარჯები და შექმნან ინოვაციური პროდუქტები თუ მომსახურებები. მეტიც, კომპანიები, რომლებიც AI-ის იყენებენ, შემოსავლების 2.5-ჯერ, ხოლო პროდუქტიულობის 50%-მდე ზრდას აჩვენებენ. სწორედ ამიტომ, AI ტექნოლოგიების ცოდნა და მათი ბიზნეს პროცესებში ინტეგრაციის უნარი დღეს კრიტიკულად მნიშვნელოვანია ნებისმიერი ორგანიზაციის წარმატებისა და კონკურენტუნარიანობისთვის.  ამ პროგრამის ფარგლებში თქვენ შეისწავლით, თუ როგორ შეარჩიოთ და მოარგოთ ხელოვნური ინტელექტის ხელსაწყოები თქვენი ბიზნესის უნიკალურ საჭიროებებს, როგორ გაამარტივოთ და გააუმჯობესოთ სამუშაო პროცესები AI-ის დახმარებით და რაც მთავარია, ტექნიკური ექსპერტიზის გარეშე, შეძლებთ, თქვენი კომპანიის მონაცემები სტრატეგიულ უპირატესობად აქციოთ.
12 ლექცია
36 საათი

ჯერ კიდევ არ იცი რომელი პროფესია შეგეფერება?

შეავსე ქვიზი და მიიღე პერსონალიზებული რეკომენდაციები კარიერულ გზასთან დაკავშირებით

დაწყება